Metro
Metro Good vibes 13 mrt 2015 / 09:27 uur

Van Klacht Naar Pluim? Verwey Vastgoed treuzelt

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Britt Strörmann (Rotterdam) wil via deze rubriek spotlights zetten op de soms moeilijke positie van woninghuurders. Britt: ,,Ik huur bij Verwey Vastgoed sinds december 2013 een eengezinswoning in Rotterdam-Alexander. Aangezien ik geen vast contract kon overleggen, diende ik een borgsom te betalen van 3.000 euro. Dat geld zou ik terugkrijgen zodra ik een vast contract had. Sinds 5 januari 2015 ligt er een kopie van mijn vaste contract bij Verwey Vastgoed. Zonder dat ik mijn borg terug heb gekregen. Ik ben nu al zeven weken bezig om dit te regelen. Terwijl destijds van míj werd verwacht dat ik de borg binnen een dag zou storten!”

Britt heeft in die zeven weken contact gehad met negen medewerkers van Verwey Vastgoed. Zonder ook maar enig resultaat. Britt heeft op 19 februari nog contact met Verwey Vastgoed. Waarbij ze schermt met media-aandacht. Britt wendt zich tot deze rubriek in de hoop haar borg snel terug te krijgen.

Verwey Vastgoed

We nemen maandag 23 februari 2015 contact op met Verwey Vastgoed. Nog diezelfde dag volgt een gedetailleerde reactie. Verwey Vastgoed begrijpt dat deze huurder boos is. En klaagt. Er is inderdaad het nodige mis gegaan. Zelfs de wet van Murphy komt voorbij.

Verwey Vastgoed biedt Britt excuses aan, stuurt bloemen én belooft dat het bedrag (3.000 euro) uiterlijk binnen zeven dagen wordt overgemaakt. Woensdag 25 februari laat Britt ons weten dat het geld is bijgeschreven. Ze dankt ons voor onze support.

Reactie Verwey Vastgoed: “We betreuren dit voorval en hebben er alles aan gedaan om, in overleg met de eigenaar van de woning, het zo snel mogelijk te regelen. Dat is gelukt. Als bedrijf proberen we weer te leren van dit soort kwesties om onze kwaliteit in dienstverlening te blijven optimaliseren.”

Juryrapport

Ook oplossingen van klachten kennen soms vele vaders en moeders. Bescheiden als we zijn, gunnen we Verwey Vastgoed de eer deze klacht zelf te hebben opgelost. Wél moet dat voortaan beduidend sneller om voor een Pluim in aanmerking te komen!

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Britt Strörmann (Rotterdam).

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb je een spontane Pluim voor ondervonden klantvriendelijkheid in petto? Mail dan naar: ton@tonbroek.nl

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Van Klacht Naar Pluim? Verwey Vastgoed treuzelt
Sluiten