Metro
Metro Good vibes 19 mrt 2015 / 18:40 uur

Transavia verontschuldigt zich voor starre houding

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Vijf maanden geleden boekt Raymond van der Waal (Rotterdam) samen met een aantal vrienden een retourvlucht Rotterdam The Hague Airport – Innsbruck (Oostenrijk) om voor het eerst te gaan skiën. Datum vertrek: 5 maart 2015. Totaal door Raymond te betalen ticketkosten (retourvlucht plus bagage): 165 euro.

Twee maanden na boeking krijgt Raymond rugklachten. Vliegen lukt nog wel, maar skiën is ondenkbaar. Dus regelt Raymond een vriend die zijn plek (ook in het vliegtuig) inneemt. Raymond: “Daartoe verzocht ik Transavia een naamswijziging door te voeren. Zodat de vriend mijn stoel in het vliegtuig over kon nemen. Die naamswijziging kostte liefst 300 euro. Waarmee de vlucht voor mijn vriend dan in totaal 465 euro zou bedragen. Belachelijk natuurlijk. Dus heb ik Transavia laten weten niet akkoord te gaan. Na heel veel correspondentie (ook via social media) verlaagde Transavia de administratiekosten naar 140 euro. Daar gingen we mee akkoord. Maar daarna verhoogde Transavia dit bedrag ineens naar 190 euro. Dat hebben we geweigerd. De vriend gaat nu per trein heen en weer naar Innsbruck.

Ik hoop dat deze rubriek me kan helpen om de nare smaak over deze kwestie uit mijn mond te krijgen!”

Contact met Transavia

We prikken deze klacht in het hart van Transavia. Transavia reageert snel en constructief. Nog diezelfde dag wordt contact opgenomen met Raymond. Transavia verontschuldigt zich voor de ontstane situatie. De ticketkosten (165 euro) worden alsnog vergoed. Eind goed, al goed. Missie geslaagd!

Reactie Transavia

“Transavia betreurt deze gang van zaken. We hadden deze situatie meer persoonlijk op moeten lossen. De ticketkosten zijn inmiddels teruggestort.”

Juryrapport

Transavia wil ervoor waken dat goedkoop aangeboden vliegtuigstoelen door handelaren met winst worden doorverkocht. Bij dit vriendenclubje speelde dit scenario totaal niet. Transavia had zich minder star op moeten stellen. Dat neemt niet weg dat de nu geboden oplossing Pluimwaardig is.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb je een spontane Pluim voor ondervonden klantvriendelijkheid in petto?

Mail dan naar: [email protected]

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Transavia verontschuldigt zich voor starre houding
Sluiten