Donna van der Kolk
Donna van der Kolk Good vibes 5 mrt 2015

Amerikanen lopen warm voor ‘Barbie’ met cellulitis

Wellicht ken je Lammily al. Ze is de meer natuurgetrouwe versie van Barbie met de maten, vormen en oneffenheden van een ‘normale’ 19-jarige vrouw. Vorig jaar bracht kunstenaar Nickolay Lamm zijn pop uit in Amerika en inmiddels heeft de barbiepop, compleet met een striae-, cellulitis- en pukkelstickerpakket, haar eigen reclamefilmpje. En niet zomaar eentje, maar eentje waarin ze twerkt.

Lammily ligt niet in de Nederlandse winkels. En mocht dat ooit wel het geval zijn, zien wij nuchtere Nederlanders dan eigenlijk iets in zo’n realistische versie van Barbie?

Lees ook: Barbie 2.0 inclusief acne, cellulitis, en moedervlekken

Kruipen

In ieder geval vindt kinderpsychologe Hester Schaart het niet per se nodig. Voor het ontwikkelen van een realistisch zelfbeeld maakt het volgens haar niet uit of kinderen met een anatomisch correcte pop spelen of met een pop die het waarschijnlijk moet stellen met een halve lever vanwege haar smalle taille. “Kinderen leven in een soort fantasiewereld. Helemaal als ze spelen. Ze zijn dan heus niet bezig met de vraag of hun poppen op echte mensen lijken.”

Kalende Ken

De maker van Lammily zou ook bezig zijn met een kalende Ken met bierbuik, maar of we daar op zitten te wachten…

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Wekelijks het beste van Metro in je mailbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang iedere donderdag om 16.00 uur een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Amerikanen lopen warm voor ‘Barbie’ met cellulitis
Sluiten