Metro
Metro Good vibes 27 feb 2015 / 06:35 uur

Leen Bakker vergoedt vroeg overleden salontafel gul

In Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Vijf jaar geleden koopt Daniëlle Kaan (Arnhem) een salontafel met glazen bovenblad bij Leen Bakker in Duiven. Prijs: 100 euro. Daniëlle: “Bij aankoop werd mij verteld dat de tafel 10jaar mee zou gaan. In dit 5e jaar lieten de poten echter al los. Waardoor de hele salontafel in elkaar is gestort.”

Daniëlle meldt haar klacht bij Leen Bakker. Ze wordt verzocht zich (mét foto’s van de gesneuvelde salontafel) te melden bij het filiaal in Duiven. Daniëlle: “Deze foto’s werden zwijgend bekeken. En er werd een dossier aangelegd. Met het verzoek om de foto’s ook digitaal te sturen. Waarna Leen Bakker een reactie zou formuleren.”

Uiteindelijk biedt Leen Bakker 15% korting op een nieuwe salontafel aan. Daniëlle acht dit aanbod te mager. “In de gemiddelde folder van Leen Bakker vind je betere aanbiedingen. Ik heb dat Leen Bakker laten weten. Maar onveranderd wilde Leen Bakker niet verder gaan dan de korting van 15%. Ik wil vergoeding van de herstelkosten of een nieuwe vergelijkbare salontafel. Hopelijk kan deze rubriek me helpen.”

Interventie

Contact met Leen Bakker levert al snel een reactie op. De klacht wordt opnieuw bekeken. Op voorhand praat Leen Bakker ons nog even bij over de spelregels in dit soort gevallen: 3 jaar aflopende garantie conform de CBW-voorwaarden op het grootste deel van het assortiment. Aflopende garantie: een klant krijgt het 1e jaar het volledige aankoopbedrag terug, het 2e jaar 2/3 en het 3e jaar 1/3. In dit specifieke geval besluit Leen Bakker om de helft van het aankoopbedrag te vergoeden.

Reactie Leen Bakker

“We hebben de klacht en foto’s goed bekeken. En bieden mevrouw Kaan graag een korting aan ter waarde van 50% van het aankoopbedrag van haar salontafel. Het geld (50 euro) is inmiddels naar haar overgemaakt. Mevrouw Kaan heeft ons laten weten blij te zijn met deze oplossing.”

Juryrapport

Het laat zich lastig inschatten wat een tafel van 100 euro na 5jaar nog waard is. Maar dat de nu gekozen oplossing van Leen Bakker zéér Pluimwaardig is, staat wél vast.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb je een spontane Pluim voor ondervonden klantvriendelijkheid in petto?

Mail dan naar: [email protected]

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Leen Bakker vergoedt vroeg overleden salontafel gul
Sluiten