D. van Aken
D. van Aken Good vibes 9 jan 2015 / 12:29 uur

Van Klacht Naar Pluim? Kijkshop helpt Sander

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Op 22 november 2014 bestelt Sander de Grunt (Tilburg) een CRESTA massagekussen via Kijkshop.nl. Prijs, inclusief btw: 69,99 euro. Sander wil dit massagekussen op 13 december als verjaardagscadeau geven aan zijn (dan) 50-jarige achterneef.

Bij het uitpakken blijkt het kussen defect te zijn. Dus stelt Sander zijn neef voor om er een kerstcadeau van te maken. Daartoe wil Sander het defecte kussen ruilen voor een exemplaar dat wél voldoet.

Sander’s vader meldt zich op 15 december met het defecte kussen bij het Kijkshop-filiaal in Overvecht (Utrecht). Daar krijgt hij te horen dat het product niet meer geruild kan worden omdat de ruiltermijn (16 dagen) is verstreken. Omdat Sander’s vader zich voor het blok gezet voelt, laat hij het massagekussen achter voor reparatie. Dit kan 4 tot 6 weken duren.

Sander: “Raar natuurlijk. Volgens de Kijkshop-voorwaarden geldt genoemde termijn voor herroeping. In dit geval gaat het om een defect product. Dus eis ik van Kijkshop een nieuw, goed werkend exemplaar. En graag vóór Kerstmis.

Omdat telefonisch contact met Kijkshop niets oplevert, schakelt Sander deze rubriek in.

Geslaagde interventie

Ons contact met Kijkshop verloopt soepel. Kijkshop stelt onveranderd dat een consument zonder opgave van redenen een aankoop kan ontbinden binnen 16 dagen. Die termijn is echter verstreken. Vanuit eenmalige coulance biedt Kijkshop Sander een nieuw massagekussen aan. Woensdag 24 december arriveert het kussen per post. Helaas een ander kussen dan besteld, en wederom defect. Gelukkig kan nog dezelfde dag het juiste kussen worden opgehaald in een naburig Kijkshop-filiaal.

Reactie Kijkshop

“Zodra de 16 dagen herroepingsrecht zijn verstreken, wordt standaard het reparatieproces gehanteerd om een defect te verhelpen. Hier staat een bepaalde tijd voor.

De heer De Grunt heeft uitgelegd dat hij niet eerder in staat was om te checken of het artikel in orde was. Vandaar dat we uit coulance een nieuw artikel hebben aangeboden.”

Juryrapport

Er ging nogal wat mis. Maar op de valreep is deze klacht Pluimwaardig opgelost door Kijkshop.

Spotlights op jóuw klacht?

Heb je een spontane Pluim in petto voor ondervonden klantvriendelijkheid of hoogwaardige service? Of wil je juist spotlights op je klacht? Mail dan naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Sander de Grunt (Tilburg).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Van Klacht Naar Pluim? Kijkshop helpt Sander
Sluiten