D. van Aken
D. van Aken Good vibes 27 jan 2015
Leestijd: 2 minuten

Spontane Pluim voor Pathé Schouwburgplein Rotterdam

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Spontane Pluim

Niet zelden moet deze rubriek bikkelen om een consument alsnog aan een goede afhandeling van zijn / haar klacht te helpen. Gelukkig zijn er ook bedrijven die spontáán klantvriendelijk zijn. Díe bedrijven voorziet Metro graag van een spontane Pluim.

Case

Om de tiende verjaardag van haar dochter Elke op 29 december 2014 extra luister bij te zetten, regelt Brigitte Janssen (Schiedam) via internet vier bioscoopkaartjes (er gaan ook twee vriendjes van Elke mee) voor de film Frozen bij Pathé (Rotterdam).

Brigitte: “De film begon om 14.45 uur. Maar toen we aankwamen bij Pathé Schouwburgplein Rotterdam bleek ik de reservering niet bij me te hebben. Bovendien was de film al vanaf 14.20 uur aan de gang. Daar begreep ik – op dát moment – niets van.”

Traject Pluim

Gelukkig stelde Pathé Schouwburgplein zich vriendelijk op. Brigitte: “Omdat ze het sneu voor ons vonden, kregen we vier vrijkaartjes en mochten we een andere kinderfilm uitzoeken. Onze keus viel op Annie.”

‘s Avonds meldt het vierkoppige gezelschap zich opnieuw bij Pathé Schouwburgplein om van Annie te gaan genieten. Voor alle zekerheid heeft Brigitte de reservering voor de film Frozen meegenomen. Ook al om te kunnen laten zien dat de vermelde aanvangstijd toch echt 14.45 uur was. Brigitte: “Tot mijn schaamte bleek ik Frozen gereserveerd te hebben bij Pathé De Kuip! Ik schaamde me natuurlijk. Maar we mochten toch de vrijkaartjes houden. Mijn dochter heeft dankzij de aardige medewerker van Pathé Schouwburgplein een ontzettend leuke verjaardag gehad. En de film Annie vonden we helemaal top!”

Reactie Pathé Schouwburgplein Rotterdam

“We vonden de situatie zeer vervelend voor het gezelschap. Vandaar dat we een andere voorstelling hebben aangeboden. Zodat het verjaardagspartijtje door kon gaan. Fijn dat deze service gewaardeerd wordt!”

Juryrapport Brigitte

“Ik wil Pathé Schouwburgplein Rotterdam hierbij een welverdiende Pluim geven voor de puike manier waarop dit misverstand is opgelost. Hartverwarmend!”

Spotlights op jouw klacht?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb een spontane Pluim in petto voor genoten klantvriendelijkheid? Mail dan naar: [email protected]

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Spontane Pluim voor Pathé Schouwburgplein Rotterdam
Sluiten