D. van Aken
D. van Aken Good vibes 13 jan 2015 / 07:46 uur

Rob geeft Marskramer én Tomado een spontane Pluim

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Spontane Pluim

Regelmatig moet deze rubriek ‘breekijzeren’ om een consument alsnog aan een goede afhandeling van zijn / haar klacht te helpen. Gelukkig zijn er ook bedrijven die spontáán klantvriendelijk zijn. Díe bedrijven voorziet Metro graag van een spontane Pluim.

Traject Pluim

In het huishouden van Rob Vermeulen (Gouda) heeft het fenomeen broodbakmachine zich al sinds 2001 een vast plekje in de keuken verworven. Rob: “Want er gaat natuurlijk niets boven zelfgebakken brood. Het eerste exemplaar heeft het zeven jaar volgehouden. De machines erna hielden het helaas minder lang vol. Op 5 oktober 2013 kochten we bij Marskramer onze inmiddels vijfde broodbakmachine. Dit keer een Tomado TM-4554. Prijs: 59,99 euro.”

Enkele maanden geleden trof Rob een metalen rondje in het brood aan. Rob: “Het bleek om een afgebroken popnagel van de kneedhaak te gaan. Op 3 november 2014 was duidelijk te horen dat het kneedproces niet normaal verliep. Inspectie wees uit dat de deegbal niet meer volledig door de kneedhaak werd rondgedraaid. Ook bleek de tweede popnagel te zijn afgebroken.Waardoor de ashouder van de kneedhaak was verbogen.”

Op 4 november seint Rob Tomado in over het defect. Hij sluit foto’s bij. Al de volgende dag adviseert Tomado hem deze klacht bij Marskramer aan te kaarten. Dat doet hij nog dezelfde dag. Twee dagen later ontvangt hij van Marskramer een nieuwe deeghaak.

Op 27 november 2014 krijgt Rob van Marskramer het verzoek om contact op te nemen in verband met nader onderzoek aan de broodbakmachine. 8 december biedt Marskramer een nieuw exemplaar aan. 18 december staat de nieuwe broodbakmachine klaar in het Marskramer-filiaal van aankoop in Gouda. Op 20 december 2014 ruilt Rob zijn defecte machine om voor een nieuwe.

Rob: “Bij thuiskomst bleek een nieuw type kneedhaak te zijn meegeleverd. Geweldig genereus van Marskramer en Tomado om als gevolg van een klein mankement ongevraagd en geheel vrijwillig tot volledige vervanging van de broodbakmachine over te gaan. Groot compliment!”

Juryrapport Rob

“De afhandeling van deze kwestie is zodanig verlopen dat ik de betrokken partijen een dikke, vette Pluim gun.”

Spotlights op jouw klacht?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb een spontane Pluim in petto voor genoten klantvriendelijkheid? Mail dan naar: [email protected]

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Rob geeft Marskramer én Tomado een spontane Pluim
Sluiten