D. van Aken
D. van Aken Good vibes 23 jan 2015 / 08:56 uur

Groupon lost geschil over deal rijschool prima op

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Saida el Hairan (Amsterdam) koopt in juni 2014 voor haar partner Matthijs van der Wilk de volgende deal bij Groupon: 20 rijlessen + theorie en praktijkexamen. Prijs: 400 euro.Volgens deze Groupon-aanbieding haalt de rijschool Matthijs op. En wordt hij thuis ook weer afgezet.

Traject klacht

Het contact met de betrokken rijschool verloopt van meet af aan stroef. Saida: “Na de eerste les stelde de instructeur dat er te veel tijd ging zitten in het thuis ophalen. Dus moest Matthijs zich voortaan voor lessen bij de rijschool melden. Reistijd: 45 minuten van ons woonadres. Matthijs ging hier niet mee akkoord. Waarna de instructeur liet weten hem weer gewoon thuis op te halen. Dat gebeurde twee keer. Maar daarna weigerde de rijschool weer om Matthijs op te halen. Van de met Groupon gemaakte afspraken trok de rijschool zich niets aan. De rijschool stelde dat we dit verder maar uit moesten zoeken met Groupon. Vanaf eind september 2014 zijn we met Groupon ‘in gesprek’. Zonder dat Groupon met een oplossing kwam. Inmiddels is het zondag 11 januari 2015. Vandaar dat we Van Klacht Naar Pluim? nu inschakelen.

Help ons alsjeblieft!”

Interventie

We prikken de klacht maandag 12 januari 2015 in het hart van Groupon. Nog diezelfde dag laat Groupon weten met een snelle oplossing te komen. En dat is niets te veel gezegd. Als Saida dinsdagavond 13 januari op haar rekening kijkt, ziet ze tot haar aangename verrassing een bedrag van 352,92 euro door Groupon bijgeschreven. Onder vermelding van ‘refund’.

Reactie Groupon

“Ons doel is om onze klanten een goede ervaring te bieden via deals. Daarom proberen we altijd om er samen met betrokken partijen uit te komen. Omdat de klant en rijschoolhouder – waarmee we overigens uitstekende ervaringen hebben – er onderling niet uit kwamen, besloten we om de resterende 17 lessen en het examen terug te betalen. Helaas duurde het terugbetalen langer dan gebruikelijk. Onze welgemeende excuses daarvoor.”

Juryrapport

Jammer natuurlijk dat dit conflict zich zo lang voortsleepte. Maar een Pluim voor de slagvaardigheid waarmee Groupon de herkansing aangreep!

Spotlights op jouw klacht?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb je een spontane Pluim in petto voor genoten klantvriendelijkheid? Mail dan naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Matthijs van der Wilk (Amsterdam).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Groupon lost geschil over deal rijschool prima op
Sluiten