D. van Aken
D. van Aken Good vibes 30 jan 2015 / 08:51 uur

Gerrit en Angela balen van trage herstelactie Ziggo

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Gerrit en Angela Meeuwsen (Heemskerk) hebben sinds 18 maart 2011 een Ziggo Alles-in-1 pakket. Na een eerdere storing in 2013 valt de televisie op 30 december 2014 volledig uit.

Gerrit: “Dus heb ik de klantenservice van Ziggo gebeld. Volgens de medewerker lag het aan de afstandsbediening. Vanwege de jaarwisseling arriveerde de nieuwe afstandsbediening pas op donderdag 8 januari 2015. Maar tot bewegende televisiebeelden heeft dat niet geleid.”

Gerrit belt de klantenservice opnieuw. “Uiteindelijk kregen we te horen dat het niet aan de afstandsbediening lag, maar aan de recorder. Ziggo bood ons een nieuwe recorder aan voor 49 euro. Wat ik ook probeerde: Ziggo was niet te vermurwen. Dus ben ik ten einde raad maar akkoord gegaan. Irritant genoeg deed de nieuwe recorder het ook niet. En de recorder die daarna werd opgestuurd evenmin. Inmiddels zitten we al weken zonder televisie. Ons laatste hoop is nu gevestigd op Van Klacht Naar Pluim?”

Contact met Ziggo

We planten de noodkreet van Gerrit en Angela diep in het hart van Ziggo. Toch duurt het nog een week voordat Ziggo reageert. Na wat aandringen (en met excuses voor de vertraagde reactie vanwege topdrukte) stuurt Ziggo nog dezelfde dag (22 januari 2015) een monteur. Hij vergeet echter de dongel aan te sluiten. Ziggo herstelt dat verzuim snel. De volgende middag komt een monteur voor de finishing touch: de televisie doet het eindelijk weer!

De in vreugdekreten verpakte opluchting van Gerrit en Angela is tot in de wijde omgeving van Heemskerk te horen. De door Ziggo aangeboden compensatie is daar mede debet aan.

Reactie Ziggo

“Een opeenstapeling van pechgevallen (een aantal recorders ging om onbekende reden stuk) zorgde voor veel ongemak bij de heer Meeuwsen. Vandaar dat we een passende compensatie hebben aangeboden voor de gemaakte kosten voor de recorders en de abonnementskosten voor de periode dat hij buiten zijn schuld om geen televisie kon kijken.”

Juryrapport

Ziggo liet Gerrit en Angela te lang bungelen. Hopelijk is deze case een aanmoediging om voortaan sneller met een oplossing te komen. Pas dan komt Ziggo voor een Pluim in aanmerking.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Wil je ook spotlights op je klacht? Of heb je een spontane Pluim voor ondervonden klantvriendelijkheid in petto? Mail dan naar: [email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) gaat deze week naar Gerrit en Angela Meeuwsen (Heemskerk).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Gerrit en Angela balen van trage herstelactie Ziggo
Sluiten