Nikki Veerbeek
Nikki Veerbeek Binnenland 2 jun 2023
Leestijd: 2 minuten

Klanten van ING woedend om alwéér een storing: ‘Wat een waardeloos bedrijf’

ING kampt deze middag met een grote storing. Alle Nederlandse klanten van de bank kunnen niet inloggen voor internetbankieren of de ING-app voor de smartphone. En dat is al de zoveelste keer in korte tijd, klagen zij.

Ook betalen via iDEAL is niet mogelijk, laat een woordvoerster van het financiële concern weten.

ING bezig met een oplossing

Volgens de ING-woordvoerster werkt de bank aan het oplossen van het probleem. Wanneer de storing verholpen is, kan ze nog niet zeggen. Ook de oorzaak van het euvel is nog niet bekend. Klanten van ING kunnen nog wel pinnen in winkels. Ook geld uit de muur halen is nog steeds mogelijk.

ING heeft dit jaar vaker last van storingen. In maart duurde het uren voor de bank de technische problemen had opgelost. En in februari was het zeker dertien uur lang onmogelijk om online te bankieren. Dat kwam omdat interne systemen niet meer goed met elkaar communiceerden.

Woedende reacties op Twitter

ING-klanten zijn de storingen spuugzat. Op Twitter gaan mensen los op de bank. „Ik ben oprecht klaar met ING”, meent een klant. „Wat een waardeloos bedrijf”, zegt een ander. „ING ligt er al vaker uit dan NS verstoringen heeft. Lang leve de digitalisering en het ingecasseerde risico dat dit bedrijf neemt”, schrijft FNV Spoor NoordWest.

Het stuit klanten tegen de borst dat zij elke maand voor de bank moeten betalen, maar vervolgens keer op keer een storing voor hun kiezen krijgen. „Zou het nu niet eens een keer netjes zijn van de ING om geen maandelijkse kosten in rekening te brengen? Gewoon omdat dat netjes en terecht is naar de klanten toe? De vele storingen zijn echt onacceptabel.”

Tussen al het geklaag door blijkt dat voor sommige mensen het glas altijd halfvol is. Je kunt het natuurlijk ook van een andere kant bekijken:

Debora Fernald legt uit waarom ze op Volt stemde en wekt verbazing: ‘Onnavolgbaar’

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.