Metro
Metro Binnenland 31 okt 2020 / 15:32 uur

Hond overlijdt nadat hij aangestoken vuurwerk aanziet voor balletje

Een hond is gisteravond overleden nadat hij aangestoken vuurwerk oppakte. Hij dacht waarschijnlijk dat het een bal was en wilde ermee spelen. Dat meldt de dierenambulance zaterdag.

De hond overleed in het Gelderse Winterswijk. Hij was al dood voordat de dierenambulance arriveerde. Er is geen aangifte gedaan.

Foto gewonde hond

De dierenambulance plaatst op Facebook een foto van de hond met bebloede bek. „Ik ben slachtoffer van vuurwerk. Ik dacht dat ik een balletje ging vangen vanmorgen. Het was vuurwerk dat ontplofte in mijn bekje”, zo staat er bij de foto van de hond.

Hiermee willen ze mensen op het hart drukken goed na te denken bij het kopen van vuurwerk. „De detailfoto’s zullen wij u besparen. Denk na als je vuurwerk koopt! Het kan levens kosten. Dat is vanmorgen maar weer gebleken”, aldus de dierenambulance.

Vuurwerk…..Daar lig ik dan.Nee ik slaap niet, maar ben overleden.Ik ben slachtoffer van vuurwerk.Ik dacht dat ik…

Posted by Stichting Dierenambulance Doetinchem e.o. on Friday, October 30, 2020

Diep geschokt

„Wij als medewerkers dierenambulance maken veel mee, maar we zijn diep geschokt van wat wij aantroffen”, schrijft de dierenambulance.

Onder de post wordt ook geschokt gereageerd door honderden mensen. Zo schrijft iemand: „Hoop dat de personen die het vuurwerk gooiden trots op zich zelf zijn, en zich zelf aangeven. Waarom nu al vuurwerk, ieder jaar is het een hel voor heel veel dieren.”

Ook anderen betreuren het voorval en hopen hierdoor dat vuurwerk wordt afgeschaft: „O wat verschrikkelijk voor deze eigenaren van dit hondje! Ik hoop echt oprecht zo erg dat ze hier in Winterswijk is echt wakker worden en vuurwerk verbieden!”

Lees ook: James Bond-acteur Sean Connery overleden op 90-jarige leeftijd

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Hond overlijdt nadat hij aangestoken vuurwerk aanziet voor balletje
Sluiten