Tjerk de Vries
Tjerk de Vries Binnenland 15 jun 2015
Leestijd: 2 minuten

Routeplanner naar goedkoop bier en bitterballen

Er is altijd wel ergens in de stad een kroeg waar het bier tijdelijk goedkoper is, of de bittergarnituur in de aanbieding. Maar waar? Ruim 50 Amsterdamse bars zijn nu een samenwerkingsverband aangegaan om klanten de weg te wijzen naar de voordeeltjes.

Of het nu gaat om een voordelige gin-tonic of een gratis portie oude kaas, er is altijd wel ergens in de stad iets te scoren. Maar om alle websites van cafés af te struinen, gaat natuurlijk wel erg ver. Met de app BarDoggy is nu van 50 bars te zien waar er wat te halen valt.

Ook feestjes

”Het is eigenlijk een heel logisch idee, en daarom ook gek dat het nog niet bestond”, zegt Tim de Kraker, initiatiefnemer van BarDoggy. ”De app biedt naast meer dan 300 leuke aanbiedingen ook een overzicht van de feestjes die om je heen plaatsvinden. Zo weet je precies wat er om je heen te doen is en waar je een leuke aanbieding kunt halen.”

De Kraker vond het na het rookverbod en de verhoging van de alcoholleeftijd wel eens tijd voor een leuk initiatief voor de horeca. ”De app speelt in op beleving en interactie met gasten. Voor de deelnemende horecalocaties betekent het dat er iets leuks doorbreekt wat op een positieve manier de horeca verbindt. Bijna elke bar heeft zo nu en dan wel een aanbieding voor de gast, alleen werd dat tot dusverre vaak slecht gecommuniceerd, met papier aan de deur bijvoorbeeld. In ons digitale tijdperk natuurlijk best gek. De hoogste tijd om dit te doorbreken.”

Lees ook: Stappen tot 8 uur ‘s morgens in Amsterdam

Portugal

Inmiddels is de applicatie ook al actief in andere steden zoals Groningen, Rotterdam en Utrecht. In totaal doen al een paar honderd bars in Nederland mee aan het initiatief en is er in Portugal een samenwerking overeengekomen met IberConnection, een agent die het netwerk daar gaat uitrollen. De Kraker is met zijn concept genomineerd voor de Loey awards voor beste online ondernemer van het jaar en heeft onlangs in New-York de McKenzie Pitch Battle gewonnen. In januari is er in 40 dagen 150.000 euro opgehaald via crowdfunding om het concept verder te laten groeien.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Routeplanner naar goedkoop bier en bitterballen
Sluiten