Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 22 feb 2020
Leestijd: 1 minuut

Reclameblok Jinek verplaatst door RTL voor experiment

Kijkers van Jinek werden vrijdagavond verrast: de talkshow werd plotseling onderbroken voor reclame. Normaalgesproken volgen de commercials na de introductie van de gasten, maar dat was dit keer niet het geval. 

Bij de overstap naar RTL 4 liet Eva Jinek weten dat haar talkshow ‘onveranderd’ zou zijn. Hiermee werd onder meer bedoeld dat de talkshow zonder onderbreking van reclames zou zijn. Vrijdagavond werd daar van afgeweken. Toen volgde de reclame niet na de gastenaankondiging, maar pas na tien minuten.

Experiment

RTL liet zaterdag weten dat de reclameonderbreking eenmalig was verplaatst, omdat de zender wil onderzoeken wat dit voor gevolgen zou hebben voor de latenighttalkshow. „We hebben eenmalig de enige onderbreking verplaatst, om te kijken wat voor effect dit zou hebben", zegt RTL over het experiment.

De onaangekondigde verandering zorgde wel voor wat boze reacties van kijkers.

De tekst gaat verder onder de Tweets. 

https://twitter.com/ErpKuhlman/status/1230971296034566144

Teruglopende kijkcijfers

Jinek kampt met teruglopende kijkcijfers. Werden de eerste paar uitzendingen nog bekeken door gemiddeld zo’n 900.000 kijkers, de afgelopen week moest de talkshow het doen met gemiddeld 664.000 geïnteresseerden. Voor concurrent Op1 op NPO 1 bleven de afgelopen week gemiddeld 716.000 mensen thuis.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.