Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 6 jan 2020
Leestijd: 1 minuut

Treinreizigers milieuvriendelijk het nieuwe jaar in

Een nieuw jaar betekent tijd voor goede voornemens. Vooral op het gebied van milieu lijkt de Nederlander zijn best te willen doen: 72 procent wil het afval van wegwerpplastic verminderen in 2020. SodaStream besloot daarom op de eerste maandag van 2020 treinreizigers een handje te helpen om het jaar nog milieuvriendelijker te starten.

De ruim 3.000 reizigers die aanwezig waren op station Rotterdam Centraal, werden gratis verblijd met een herbruikbare (bruis)waterfles van SodaStream.

Onderzoek

Uit het onderzoek van SodaStream, uitgevoerd door onderzoeksbureau Sherloq, bleek dat een kwart van de respondenten het verminderen van afval van wegwerpplastic in 2019 expliciet noemde als goed voornemen voor het nieuwe jaar. Hiermee is het een populairder goed voornemen dan minder alcohol drinken (15 procent) en stoppen met roken (14 procent).

Actie

De actie vond plaats op station Rotterdam Centraal, omdat vooral veel treinreizigers onderweg gebruik maken van artikelen van wegwerpplastic. Met de uitdeelactie wil het merk ook bijdragen aan het streven van de Nederlandse Spoorwegen om het drinken van kraanwater te stimuleren en zwerfafval te verminderen. In 2019 werden in dit kader al bijna tweehonderd watertappunten op stations geplaatst waar reizigers hun flesje gratis kunnen vullen met kraanwater.

Geldbesparing

Met dit initiatief kunnen volgens SodaStream per reiziger wel honderden, zo niet duizenden, flesjes van wegwerpplastic bespaard worden. „Ook in 2020 zullen we weer alle kansen aangrijpen om het gebruik van wegwerpplastic te reduceren”, zegt Tamara Kroon, marketing Manager Benelux bij SodaStream. „Iedereen kan een verschil maken en gelukkig blijkt ook dat veel mensen een verschil willen maken. We zijn erg blij dat we vandaag kunnen bijdragen aan de goede voornemens van Nederlanders.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.