Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 20 dec 2019
Leestijd: 1 minuut

Toch nog ‘witte kerst’ door Canadees bedrijf

Een letterlijke witte kerst zal het niet worden, maar door een Canadees bedrijf kun je wel genieten van een figuurlijke witte kerst. Het bedrijf bewijst tevens nog eens dat Canadezen de aardigste mensen op aarde zijn. 

Het bedrijf, Wunder genaamd, was namelijk hélémaal klaar met de vele advertenties die op billboards te zien zijn. Dus trok het bedrijf zo’n 10.000 Canadese dollars uit voor witte advertenties. Om mensen een pauze te geven van de vele advertenties.

Rust

De campagne, die zeer treffend de naam ‘witte kerst’ heeft gekregen, zorgt voor witte borden door het hele Candese Halifax. Billboards, kranten, bushokjes, bussen zelf, noem het maar op: het ‘kleurt’ allemaal wit. En dat is niet alles, ook op de radio werd er ‘geadverteerd’. Voorafgaand met een korte uitleg was er een flinke pauze te horen op de ether. Zodat de luisteraar even tot rust kon komen.

Toch nog 'witte kerst' door Canadees bedrijf
Toch nog 'witte kerst' door Canadees bedrijf / Wunder: White Christmas

Het bedrijf houdt zich normaal gesproken bezig met marketingcampagnes voor bijvoorbeeld restaurants, schrijft It’s Nice ThatVoor deze kerst werd het wiel even omgegooid. „Als creatief bedrijf houden we normaal gesproken bezig met het creëren van advertenties en het promoten van merken”, legt creatief directeur Stephen Flynn uit. „Dit jaar hebben we besloten het totaal tegenovergestelde te doen en iedereen tijdens de feestdagen een break van advertenties te geven.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.