Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 2 dec 2019
Leestijd: 1 minuut

Marijke Helwegen verkozen tot meest irritante BN’er in reclame

Marijke Helwegen heeft de Loden Leeuw voor meest irritante BN’er in een reclamespotje gewonnen. Dat werd maandag bekendgemaakt in de uitzending van Radar.

Helwegen prijst een anti-inbraakdeurstrip van het bedrijf SecuStrip aan. „Ik was altijd doooodsbang voor inbrekers, zelfs met Sjors voor de deur", zegt ze in het beruchte spotje.

Irritante reclame

Kijkers konden haar boodschap niet echt waarderen: maar liefst 45 procent wees het spotje met Marijke aan als winnaar van de Loden Leeuw. Ze bleef daarmee Sjaak ‘Koning Toto’ Swart (29 procent) en Paul Haenen (26 procent) met zijn spotje voor Pricewise voor.

De Loden Leeuw voor het meest irritante reclamespotje was voor Haribo, dat er met een kleine meerderheid van de stemmen (51 procent) met de ‘winst’ vandoor ging. In de reclame van de snoepfabrikant spelen volwassen kantoormedewerkers tijdens een vergadering met snoepjes en worden hun stemmen nagesynchroniseerd door kinderen. De spotjes van Lampdirect (30 procent) en Hornbach (19 procent) eindigden op plaats twee en drie.

Uitlaatklep

De Loden Leeuw is een jaarlijkse prijs van Radar voor de meest irritante reclamespotjes én voor de meest irritante reclamemakende BN’er. Deze wordt volledig door het publiek gekozen. Radar wil daarmee consumenten een uitlaatklep bieden. „Op televisie zijn gewoon altijd een aantal reclames die bloedirritant zijn”, zegt Antoinette Hertsenberg, presentatrice en programmamaker van Radar.

Wanneer is een reclame irritant en is een irritante reclame niet ook gewoon stiekem iets om trots op te zijn? Metro zocht het uit.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.