Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 27 nov 2019
Leestijd: 1 minuut

‘B’, de eerste influence-bij, vecht tegen uitsterving van haar soort

Een nieuwe ster op social media! ‘s Werelds eerste insect-influencer is onlangs op internet verschenen.

‘B’, een kleine bij, verscheen op Instagram om al zoemend aandacht te vragen voor een belangrijke zaak: overleving van haar soort. Je vindt de bij op Instagram onder de – beetje lastige – naam @Bee_nfluencer.

 ‘B’, de eerste influence-bij, vecht tegen uitsterven van haar soort
B in Parijs (Sacre Coeur).

De campagne is gemaakt door Fondation de France om het insect van mogelijk uitsterven te redden. Sinds de start van het account heeft ‘B’ duizenden mensen bereikt, 235.000 volgers op dit moment om precies te zijn. De stichting hoopt dat B’s opvallende aanwezigheid zal inspireren om partnerschappen met het insect aan te gaan.

Hoe meer volgers, hoe meer geld

„Hey, guys! Ik ben B en mijn droom is om de meest gevolgde influencer te worden die bestaat. Hoe meer ik word gevolgd, hoe meer geld we kunnen inzamelen om de bij te redden”, zei B in haar eerste post op Instagram.

 ‘B’, de eerste influence-bij, vecht tegen uitsterven van haar soort
Onlangs bedankte B mensen die demonstreerden voor het behoud van de bij.

Volgens informatie op de website heeft Fondation de France het Bijenfonds opgericht om de meest fundamentele en belangrijkste acties te financieren in de bescherming van alle bijensoorten.

 ‘B’, de eerste influence-bij, vecht tegen uitsterven van haar soort
B met hoed.

Het onafhankelijke administratieve agentschap selecteert de beste projecten voor de bescherming van wilde en door mensen gehouden bijen. Dit met hulp van deskundigencomités. Bovendien zal het met organisaties samenwerken, zodat het zeker is dat fondsen op de goede manier worden gebruikt.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.