Daisy Heyer
Daisy Heyer Nieuws 6 jul 2019
Leestijd: 2 minuten

Politie verwijderd uit Starbucks door klagende klant

Als de politie ergens is, voel je je beschermd en veilig. Tenminste; dat zou je denken. Bij een Starbucks-klant in het Amerikaanse Arizona zat dat toch net even anders. Die liet vijf agenten die rustig een bakje koffie wilden doen uit de zaak verwijderen, omdat de agenten een ‘onveilig gevoel’ zouden geven aan de klanten.

Het incident gebeurde volgens Fox News op 4 juli in Tempe, Arizona. De agenten werd gevraagd te vertrekken door het personeel van Starbucks, omdat volgens een klant de agenten een onveilig gevoel veroorzaakten. De vijf agenten wilden nog even koffie drinken voordat zij aan hun shift begonnen, maar dat werd dus niet op prijs gesteld.

Niet ongebruikelijk

Een barista vroeg hen te vertrekken. In ieder geval uit het zicht van de klagende klant en anders uit de zaak. Hoofdagent Rob Ferraro vertelt aan Fox 10 Phoenix dat zulke behandelingen niet ongebruikelijk zijn. „Het wordt steeds geaccepteerder om de politie niet te vertrouwen of ze te zien en denken dat we hier niet zijn om mensen te redden. Wij halen ons trots uit onze diensten naar burgers toe. Dat er naar ons gekeken wordt met een gevoel van onveiligheid is best een schok voor mij”, vertelt hij in een telefonisch interview.

De politiemannen hebben via tweets aangegeven dat ze het incident de mensen van Starbucks niet kwalijk nemen, maar het wel heel erg vinden dat er zo’n verzoek gedaan wordt. Ze geven aan graag samen te willen werken met het koffieconcern ‘aan dit belangrijke onderwerp’.

Diep respect

Ook Starbucks heeft gereageerd op het incident. Reggie Borges, een woordvoerder van Starbucks, geeft aan in AZCentral dat het bedrijf nog bezig is om alle details over het incident te verzamelen. „Wij hebben diep respect voor de agenten van Tempe en hun diensten aan onze burgers”, meldt hij. „We hebben contact gezocht met de Tempe Police Deparment en de Tempe Officers Association om het incident beter te begrijpen en onze excuses te maken. Wij willen dat iedereen zich welkom voelt in onze filialen en het beschreven incident is niet indicatief voor hoe we willen dat al onze klanten zich in onze winkels voelen. ”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.