Daisy Heyer
Daisy Heyer Nieuws 6 feb 2019
Leestijd: 2 minuten

Passagiers Delta beledigd door ‘creepy’ servetten

Dat een goedbedoelde commerciële actie ook wel eens verkeerd uitpakt, hebben Delta Airlines en Coca-Cola ondervonden. Voor het uitdelen van een simpel servetje hebben de vliegtuigmaatschappij en het frisdrankmerk uiteindelijk hun excuses aangeboden. De servetjes die tijdens de vlucht werden uitgedeeld worden namelijk omschreven als ‘creepy’ en dat heeft alles te maken met wat erop staat.

Flirten

Verschillende reizigers deelden foto’s van de servetjes, waarop verschillende zinnen gedrukt stonden die ervoor moesten zorgen dat je met je medepassagiers zou gaan flirten. „Wees een beetje old school. Schrijf je telefoonnummer hier op en geef dit servetje aan jouw vliegtuigcrush. Je weet maar nooit…” stond er bijvoorbeeld op.

Er was zelfs ruimte vrijgemaakt op de servetjes om een bericht, naam en/of telefoonnummer op te kunnen schrijven. Delta werkt al enige tijd samen met Diet Coke, maar deze laatste servetjes konden bij het grote publiek niet op veel positieve reacties rekenen.

‘Creepy as fuck’

„Deze servetjes zijn creepy as fuck”, schreef een boze passagier aan beide merken. „Ik weet bijna zeker dat niemand ongevraagde telefoonnummers kon waarderen in ‘die goede oude tijd’ en ze zullen zeker het nummer niet willen van iemand die vandaag tijdens de vlucht al uren naar je aan het gluren is. Geen goede look.”

https://twitter.com/ducksauz/status/1087424701838684162

Anderen noemen de servetjes ‘verschrikkelijk’. Een Twitteraar lijkt dan wel te begrijpen dat dit niet het gewenste effect was van de twee merken, maar vond de servetten toch niet tof. Delta heeft haar excuses aangeboden voor het misslaan van de plank. „We wisselen vaak van Coca-Cola-producten als onderdeel van onze samenwerking, maar met deze hebben we de plank misgeslagen", aldus een woordvoerder van Delta tegen INSIDER. „Dat spijt ons heel erg en we zijn in januari begonnen met het verwijderen van de servetten uit onze vliegtuigen."

https://twitter.com/MJJoe/status/1091133757313171456

Ook Coca-Cola bood zijn excuses aan. Tegen INSIDER zei een woordvoerder: „We bieden hierbij onze welgemeende excuses aan aan iedereen die zich misschien beledigd heeft gevoeld. We werken sinds afgelopen maand samen met Delta om de servetten te verwijderen en ze worden vervangen voor servetten met een ander design."

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.