Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 18 jul 2018
Leestijd: 1 minuut

Wakker Dier in actie tegen ‘Kentucky Fried Plofkip’

Wakker Dier is een campagne gestart tegen de verkoop van plofkip door fastfoodketens. De dierenwelzijnsorganisatie strijdt al jaren tegen de plofkip. Inmiddels is deze verdwenen uit de schappen bij de supermarkt, maar niet uit de fastfoodrestaurants zoals KFC.

‘Kentucky Fried Plofkip’

Wakker Dier start een campagne tegen Kentucky Fried Chicken (KFC). De dierenwelzijnsorganisatie vindt dat de fastfoodketen moet stoppen met de verkoop van plofkip, en noemt KFC voortaan Kentucky Fried Plofkip (KFP).

,,Het leven van een plofkip is zó afschuwelijk, dat kunnen fastfoodgiganten als KFC niet meer negeren. Plofkip verkopen is niet meer van deze tijd,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Het is de eerste keer dat Wakker Dier grootschalig campagne voert tegen KFC. De keten was volgens de organisatie altijd een kleine speler in vergelijking met McDonald’s, maar is de laatste paar jaar aan een opmars begonnen. Bovendien is KFC een van de laatste grote bedrijven die nog plofkip serveert.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.