Metro
Metro Nieuws 23 jul 2018 / 07:59 uur

Vic (6) overleden na ongeluk met zwembadfilter

De Belgische Vic, die afgelopen week in Portugal in een coma raakte nadat hij een kwartier onder water met zijn arm vast had gezeten in het zwembadfilter, is maandagochtend overleden. Het ongeluk gebeurde toen de 6-jarige Vic naar de bodem van het zwembad dook, en daar uit nieuwsgierigheid zijn arm in een gat stak. Dat bleek het zwembadfilter te zijn, waar hij tot aan zijn elleboog in werd vastgezogen.

Eerder meldden de ouders dat het jongetje hersendood verklaard was door de artsen in het kinderziekenhuis in Lissabon, en dat de behandeling gestaakt ging worden. Niet veel later nadat zijn ouders hem uit zijn coma hebben laten halen, is Vic overleden.

,,Deze morgen om zes uur lokale tijd is Vic zijn hartje gestopt met kloppen. We waren er allebei bij en we lagen samen met hem in zijn bedje. Iets wat hij altijd vroeg om dicht bij ons te zijn”, zeggen zijn ouders Ansie en Michael Wanzeele op Facebook.

Maandag23 juli: Deze morgen om 6u lokale tijd (7u Belgie) is Vic zijn hartje gestopt met kloppen. We waren er allebei…

Gepostet von Michael Wanzeele am Sonntag, 22. Juli 2018

Grote zuigkracht

De familie Wanzeele maakte met hun zoontjes Vic (6) en Jack (4) een zeventiendaagse trip door Portugal. Een vakantievilla bij het natuurpark Azeitão was de laatste stop, waar het gezin verbleef samen met een bevriend stel en hun twee kinderen.

Het tragische ongeluk gebeurde op de laatste dag van de vakantie van de familie Wanzeele in Portugal. De 10-jarige zoon van een bevriend stel waarmee ze op vakantie waren, zag het gebeuren en riep meteen om hulp. Vics moeder en het bevriende paar doken het water in en probeerden de jongen los te rukken. Maar de zuigkracht van het filter was zo groot, dat ze hem niet loskregen. Zelfs twee brandweermannen slaagden er niet in. Uiteindelijk heeft de brandweer de deur van het tuinhuisje met de filterinstallatie ingebeukt om het apparaat uit te kunnen zetten waardoor Vic boven water kon worden gehaald na ruim een kwartier zonder zuurstof.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Vic (6) overleden na ongeluk met zwembadfilter
Sluiten