Redactie Metro
Redactie Metro Nieuws 26 jul 2018
Leestijd: 1 minuut

‘BelastingTelefoon vaak niet of slecht bereikbaar’

Niets vervelender dan extréém veel tijd kwijt zijn als je de Belastingdienst wil bellen: helaas gebeurt het wel. De Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, heeft in een brief aan staatssecretaris Menno Snel van Financiën zijn zorg geuit over de verminderde bereikbaarheid van de BelastingTelefoon. De ombudsman vraagt de bewindsman om een schriftelijke reactie en wil na de zomer overleg.

Afhankelijk

„Mensen zijn van de Belastingdienst afhankelijk voor informatie en advies over fiscale problemen. Het is daarom belangrijk dat de bereikbaarheid van de BelastingTelefoon op orde is", zegt Van Zutphen.

De ombudsman zegt veel signalen van burgers te krijgen dat die de BelastingTelefoon niet of slecht kunnen bereiken. Zij krijgen te horen dat alle medewerkers van de BelastingTelefoon in gesprek zijn en daarna wordt de verbinding verbroken. Ook op andere tijdstippen of dagen lukt het dan niet om een medewerker aan de telefoon te krijgen. Bellers die in de wachtrij komen, moeten lang wachten.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.