In het nieuws

Likeability of 6

Klant trakteert spontaan in elektronicazaak

In samenwerking met BCC

20 JUN 2018

Nederlanders komen gemiddeld 1,2 keer per jaar in een elektronicawinkel, zo wijst onderzoek uit. Maar er zijn bijzondere uitzonderingen. Sommige mensen komen er zelfs vaker dan in de supermarkt.

Met de opkomst van het online shoppen wordt het weleens vergeten, maar fysieke winkels hebben nog wel degelijk een belangrijke functie in onze maatschappij. Ze vormen ontmoetingsplekken waar klanten terechtkunnen voor service, maar ook voor een gezellig praatje. Het filiaal van BCC in het Limburgse Beek is zo’n winkel die meer is dan een plek voor aan- en verkopen.

Functie in de buurt

,,Je merkt hier echt dat we een belangrijke functie in de buurt vervullen”, zegt vestigingsmanager Jack Reiffers van de elektronicagigant. De ervaren retailer is creatief bezig in zijn winkel en heeft in het filiaal speciaal voor het WK Voetbal televisies in de opstelling van een elftal uitgestald. Zijn enthousiasme werkt kennelijk aanstekelijk, want klanten komen graag bij hem over de vloer.

,,Onze meest bijzondere klant komt hier vrijwel dagelijks”, zegt Reiffers. ,,Hij koopt regelmatig wat en anders maakt ie gewoon even een praatje. Hij noemt mij altijd baas. ‘Hé baas, je hebt het weer goed voor elkaar vandaag hè? Er wordt weer hard gewerkt’, zegt ‘ie dan. Het is een heel leuke, slimme vent hoor. Hij zegt altijd heel zinnige dingen; weet echt waarover hij praat. Dat soort mensen maakt het werk zo leuk man!”

De elektronicazaak als dagelijks uitje

Jack Reijffers, hier op het dak van zijn BCC-filiaal, merkt dat zijn winkel vaak meer is dan een plek om spullen te kopen.

Taart voor verjaardag

,,Zelf geeft deze vaste klant niets om aandacht in de media. Als wij hem benaderen, voelt hij zich wel vereerd, maar geeft hij aan er geen behoefte aan te hebben om een Bekende Nederlander te worden. Dat hij blij is met het BCC-filiaal en het personeel staat echter als een paal boven water. Toen hij jarig was kwam hij 20 euro brengen. Daar kon het personeel een taart voor kopen.

De frequentie waarop deze klant de winkel bezoekt is natuurlijk best bijzonder. Maar dat fysieke winkels nog altijd in trek zijn is duidelijk te merken. Dat heeft voor een belangrijk deel ook te maken met de service die er wordt geboden."

Uitleg is prettig

,,Ik ben net verhuisd en heb laatst voor mijn nieuwe huis bij BCC een televisie gekocht”, vertelt Leidenaar Dieneke Boer. ,,Dan vind ik het prettig dat ik in de winkel de beeldkwaliteit kan zien en uitleg krijg. Er kan meer met zo’n tv dan je denkt”, lacht ze.

Tenslotte is het sociale aspect dus belangrijk voor veel mensen. Vestigingsmanager Reiffers van de BCC in Beek verbaast zich daar zelf ook weleens over. ,,Er zitten hier in het winkelcentrum Makado al jaren geregeld dezelfde mensen op een bankje, een jaar of veertig oud denk ik. Een vast groepje. Laatst ging ik eens naar ze toe om een praatje te maken. Bleken het Belgen te zijn. Ze vertelden me dat ze al ongeveer 20 jaar iedere week naar Beek komen om hier wat te winkelen en te kletsen. Dat is echt een uitje voor ze. Kun je nagaan hè, dat deden ze dus al toen ze echt jong waren.”


like
user_ea54b30544394f14d8c1bd9b380c7cf0ff182d02_avataruser_bf470001daf785496b4aeccda54e415471fe8219_avatar

Views

6k+

Kindje (2) overleden na zwemmen in recreatieplas
Likeability of 3

Kindje (2) overleden na zwemmen in recreatieplas

Foto ter illustratie: ANP

Foto van 'Dagblad Metro en ANP'

GISTEREN

Een peuter van twee jaar oud is vrijdagavond overleden na enige tijd onder water te hebben gelegen bij recreatieplas Funbeach in Panheel, Midden-Limburg.

Hulpdiensten kregen omstreeks half zeven een melding dat er iets mis was. Omstanders die het kind uit het water haalden, begonnen met reanimeren en hulpdiensten namen even later de reanimatie over. De peuter overleed enige tijd later in een ziekenhuis in Roermond.

De politie onderzoekt wat er precies is gebeurd en gaat uit van een noodlottig ongeval. Over de identiteit van het slachtoffer, en of het gaat om een jongen of een meisje, zegt de politie niets.


dislike
user_04af0f5807548e07ebb4030760fb48c375d3473f_avatar

Views

1k+

Hittegolf op komst: 'Grootste droogte van deze eeuw'
Likeability of 2

Hittegolf op komst: 'Grootste droogte van deze eeuw'

Houd je van warm weer? Dan zit je de komende dagen goed in Nederland. / Pexels

Foto van 'Imre Himmelbauer'

GISTEREN

Wie hoopt de komende dagen lekker van het strand te genieten, kan zijn geluk waarschijnlijk niet op. Nederland gaat namelijk een flinke hittegolf tegemoet en dat betekent dat de temperaturen regelmatig boven de 30 graden uitkomen.

Dat zegt weerman Marco Verhoef tegen het AD. Het wordt de komende dagen al warm met temperaturen van boven de 25 graden, maar vanaf dinsdag wordt het overal in het land meer dan 30 graden.

15 dagen


sad
user_04af0f5807548e07ebb4030760fb48c375d3473f_avataruser_f58943cf89efe018d85a873d205f595cdfa98138_avatar

Views

1k+

Camera videoBijna hele familie komt om bij bootongeluk Missouri

Bij het bootongeluk kwamen vrijdag 17 mensen om het leven. / AFP

Foto van 'Dagblad Metro en ANP'

2 UUR

Twee opvarenden van de rondvaartboot die vrijdag kapseisde in de Amerikaanse staat Missouri, hebben bij het ongeluk negen familieleden verloren. De familie zat in totaal met elf mensen op de boot, maar alleen een vrouw en haar neefje overleefden het ongeluk.

Tia Coleman, de vrouw die het ongeluk overleefde, vertelde aan de Amerikaanse zender Fox 59 haar verhaal: „Ik verloor al mijn kinderen, ik verloor mijn man, ik verloor mijn schoonmoeder, ik verloor mijn schoonvader, ik verloor mijn oom, ik verloor mijn schoonzus - ze was mijn vriendin - en ik verloor mijn neef.”

Geen reddingsvesten


Views

200+

Ophef over Marokkaanse anti-bikiniactie #WeesEenMan

Ophef over Marokkaanse anti-bikiniactie #WeesEenMan

Op een strand dichtbij de Marokkaanse stad Rabat draagt één vrouw een bikini, terwijl de andere volledig bedekt de zee in is gegaan. / AFP

Foto van 'Imre Himmelbauer'

GISTEREN

In Marokko is ophef ontstaan over een campagne die ervoor moet zorgen dat mannen hun vrouwen ontmoedigen om met bikini naar buiten te gaan. Met de hashtag #WeesEenMan worden mannen opgeroepen hun vrouw niet onbedekt of 'onzedig' naar buiten te laten gaan.

Dat meldt de NOS. De campagne is opgezet door een op de islam geïnspireerde Facebook-pagina. Hun oproep met de hashtag #WeesEenMan werd ruim 14.000 keer gedeeld en krijgt veel aandacht in grotere steden als Rabat.

Macho-ideeën


Views

1k+