Sanne van Rij
Sanne van Rij Nieuws 12 apr 2018
Leestijd: 1 minuut

Merk lanceert campagne met verstandelijk beperkten

Mooi nieuws vanuit beautyland: daar zijn vier atleten van de Special Olympics ingezet voor een campagne voor het Belgische merk Mylène. Daarmee maakt het beautymerk een statement – nooit eerder werden uitsluitend modellen met een verstandelijke beperking gekozen om een nieuwe collectie te promoten, aldus Mylène zelf.

Voorbeeldfunctie

De campagne sluit aan bij een ontwikkeling die al langer gaande is in mode- en beautyland: het uitdragen van een diverser beeld van schoonheid. Twee modellen, Joran Beute en Femke Bongers, zijn Special Olympics sporters uit Nederland. Het beautymerk hoopt hiermee te laten zien dat álle atleten een plaats verdienen in de maatschappij en spotlights. Daarnaast is een beperking volgens hen niet ‘wie je bent’ en willen ze daarom graag een open blik creëren en een voorbeeld zijn voor collega-merken in Nederland en België. Het bedrijf doneert ook daarom een deel van de opbrengst van hun nieuwe collectie aan Special Olympics. Modellen met een verstandelijke beperking krijgen vanaf nu een vaste plek in de campagnes.

Goede ontwikkeling

Gehandicapten worden gelukkig al steeds vaker betrokken bij de mode- en beautyindustrie: zo lanceerde Tommy Hilfiger vorig jaar een collectie voor fysiek gehandicapten en gebruiken steeds meer modemerken modellen met een verstandelijke beperking bij hun campagnes, zoals River Island.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.