Sarah Sitanala
Sarah Sitanala Nieuws 22 feb 2018
Leestijd: 1 minuut

Suitsupply schrikt van ophef over zoenende mannen

Het Nederlandse kledingbedrijf Suitsupply kreeg eerder al de nodige kritiek te verduren bij het uitbrengen van verschillende reclameposters. Na beschuldigingen van seksisme en racisme is het nu opnieuw raak. De poster voor de nieuwe campagne die het bedrijf onlangs uitbracht deed een hoop stof opwaaien.

Relevant

Op de poster van de nieuwe campagne zijn twee zoenende mannen te zien, gekleed in de pakken van Suitsupply. Oprichter Fokke de Jong zei tegen de NOS: „Je verwacht wel een reactie, maar de magnitude was best heftig. Dat mensen zo schrikken, bewijst dat het relevant is om te laten zien.”

Het van oorsprong Nederlandse kledingbedrijf is gevestigd in 24 verschillende landen en verloor wereldwijd duizenden volgers. De reacties op Twitter gaan van „walgelijk” en „smakeloos” tot „geweldig” en „prachtig.”

https://twitter.com/sapkoek_/status/966660275540815873

https://twitter.com/DeGroteJoost/status/966671210443571206

Steunen

Naast de enorme hoeveelheid aan negatieve reacties, zijn er ook een heleboel mensen lovend over de nieuwe campagne. Zo is het voor een aantal mensen juist een reden om het kledingbedrijf te gaan volgen en de boodschap van het bedrijf te omarmen en te steunen. Om hoeveel nieuwe volgers het gaat kan de Jong nog niet zeggen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.