Johan van Boven
Johan van Boven Nieuws 11 dec 2017
Leestijd: 2 minuten

Mannen met een buikje populair in datingapp

Vrouwen die op zoek zijn naar een date hebben natuurlijk het liefst een man met een sixpack, brede armen en een stevige borstkas om tegenaan te kruipen, maar mannen met een buikje hoeven niet te wanhopen. Uit onderzoek van datingapp The Inner Circle onder tweeduizend Nederlandse gebruikers blijkt dat heren met een paar kilootjes te veel 2,5 keer meer kans op een match hebben dan lange of dunne mannen.

‘Dad bod’ blijkt een grote aantrekkingskracht te hebben op vrouwen. Het is de afkorting van daddy body, waarbij de buikspieren zijn bedekt met een laagje vet en enkele plukken borsthaar.

Initiatiefrijk

Uit hetzelfde onderzoek komt naar voren dat Nederlandse vrouwen een stuk initiatiefrijker zijn dan dames uit Engeland en Frankrijk. In Amsterdam nemen vrouwen in 32 procent van de gevallen het voortouw tijdens een date door het gesprek te beginnen. Dat aantal lijkt misschien niet heel erg hoog, maar in Londen gaat het om 18 procent en in Parijs zelfs om slechts 8 procent.

Nederlandse vrouwen zijn bovendien een stuk geëmancipeerder. Ze trekken zonder probleem hun portemonnee na een eerste date. Drie op de vier vrouwen vinden dat ze moeten aanbieden de rekening te splitten.

Proost

Als het aan mannen ligt, staan er op die rekening meer drankjes dan vrouwen het liever zien. Mannen hebben behoefte aan vier tot zes glazen tijdens de eerste date, vrouwen houden het op twee of drie versnaperingen. Volgens de meeste leden van The Inner Circle zijn cocktails het meest geschikt op een eerste afspraakje.

The Inner Circle is een selectieve datingapp die ambitieuze en gelijkgestemde mensen verbindt. Sinds de oprichting in 2012 door David Vermeulen en Michael Krayenhoff zijn er 650.000 toegelaten tot de app en staan er 600.000 belangstellenden op de wachtlijst. De app leidde tot meer dan 300 baby’s en talloze bruiloften, zo meldt The Inner Circle zelf.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.