Els Anker
Els Anker Nieuws 2 jul 2017 / 13:45 uur

Stormloop op Efteling attractie Symbolica

De nieuwste Eftelingattractie ‘Symbolica: Paleis der Fantasie’ heeft op de eerste dag circa 15.000 bezoekers getrokken. „Het was een ontzettend geslaagde dag", laat een woordvoerster van de Efteling weten.

Zaterdag stonden de fans al ruim voor de openingstijd klaar, vandaar dat de poorten van de Efteling eerder opengingen dan normaal. Toen de deuren van de nieuwe attractie werden geopend ontstond een kleine stormloop. „De dag begon met druilerige regen, maar bezoekers lieten zich daar niet van weerhouden”, vertelt de woordvoerster. „Al vroeg stonden de mensen paraat voor de nieuwe attractie.”

Fantasie ontdekken

Wie de nieuwste familie-attractie zaterdag wilde uittesten, werd flink op de proef gesteld: in de ochtend liep de wachtrij al gauw op tot tweeënhalf uur. Later op de dag slonk de tijd naar vijftig minuten.

In de attractie maken bezoekers een ritje door tien verschillende kamers. Volgens het park worden „bezoekers uitgenodigd hun eigen fantasie te (her)ontdekken”. „Dat gebeurt middels een avontuur langs de magische, verborgen kamers van het Paleis der Fantasie waarbij de wisselwerking tussen werkelijkheid, droom en fantasie centraal staat”, aldus de Efteling.

Eerder konden medewerkers, abonnementhouders en omwonenden al een ritje maken door de koninklijke vertrekken van de attractie. Nu is het de beurt aan bezoekers.

Anton Pieck

Wat ooit begon met een door Anton Pieck en Peter Reijnders bedacht Sprookjesbos met tien sprookjes, is 65 jaar later uitgegroeid tot de Wereld van de Efteling met 4,76 miljoen bezoekers per jaar. Volgens de Efteling is de investering nodig om te groeien naar circa 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020.

„We hebben geprobeerd een onderscheidende familieattractie te bouwen, speciaal ter ere van het 65-jarig bestaan van de Efteling”, vertelt Fons Jurgens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling. „Deze darkride zorgt ervoor dat we als Efteling onderscheidend blijven binnen de top van de Europese attractieparkenbranche."

Sander de Bruijn, hoofd van het ontwerpteam, vult aan: „Dat bezoekers verwonderd zijn door de beleving in de vele scènes van deze fantasierijke attractie is geweldig om te merken. Dit voelt voor ons als ontwerpteam alsof alle stukjes van de puzzel in elkaar vallen”.

Twitter-blunder

Ook op de Duitse Twitter-pagina van het attractiepark was het enthousiasme van medewerkers duidelijk te merken: in een dag tijd verscheen ruim honderdvijftig keer dezelfde Tweet: Symbolica ist feierlich eröffnet! Bist du auch mit dabei?” De Efteling heeft de collega’s inmiddels op de hoogte gebracht.

Symbolica is de duurste attractie uit de geschiedenis van de Efteling. De bouw kostte 35 miljoen euro en is onderdeel van het 65-jarig jubileum van het sprookjespark.

Enthousiasme op de Duitse Twitter-pagina van het sprookjespark
Enthousiasme op de Duitse Twitter-pagina van het sprookjespark

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Stormloop op Efteling attractie Symbolica
Sluiten