Bianca Brasser
Bianca Brasser Nieuws 1 sep 2016 / 12:14 uur

Passoã, van ordinair mixje naar chic cocktailmerk?

Men neme: een kwart glas Passoã en driekwart glas jus d’orange. Even roeren en voilà: Passoã Jus. Parapluutje erop, rietje erin en gaan. Wie is er als tiener niet dronken geworden met dit mixdrankje?

Nieuw leven

De Nederlandse jenever- en likeurmaker Lucas Bols wil de passievruchtlikeur uit de jaren tachtig een chiquer imago gaan inblazen. Op dit moment zijn exclusieve gesprekken gaande tussen de eigenaar van Passoã, het Franse drankenconcern Rémy Cointreau en Lucas Bols. Bij een succesvolle afronding komt Passoã straks deels in de Nederlandse handen van Lucas Bols. Ook Pisang Ambon en Blue Curacao worden door deze likeurmaker op de markt gebracht.

„In Nederland is Passoã vooral bekend als mixdrank in een simpel drankje als Passoã Jus”, zegt Huub van Doorne, directeur van Lucas Bols. „Wij denken dat we dit merk kunnen doorontwikkelen. In bijvoorbeeld Engeland is Passoã een sterk cocktailmerk. Dat willen we in Nederland ook bereiken. Er zijn talloze cocktails met passievruchtenlikeur te bedenken. Denk aan een Passion fruit margarita of aan Cosmopolitan-variaties. Wij hebben de kennis Passoã in de cocktailwereld neer te zetten.”

En thuis?

Dus niet meer opslokken met jus d’orange uit een longdrink, maar nippen uit een cocktailglas aan de bar? „We denken dat in de horeca de meeste groei zit voor Passoã, maar we zullen ook doorgaan met thuisconsumptie. We willen er een breder merk van maken.”

Aan de receptuur van Passoã zal hoe dan ook niet gesleuteld worden, belooft Van Doorne.

Wereldwijd

Volgens hem is Passoã, dat in 1986 op de markt kwam, nog altijd over de hele wereld in trek. „Met name in Noordwest-Europa is Passoã een sterk merk. Het heeft zich met name sterk ontwikkeld in Engeland, maar het heeft ook een goede positie in de markt in Frankrijk en bijvoorbeeld ook in Japan en Puerto Rico.”

Eind van dit jaar verwacht Van Doorne met meer informatie naar buiten te kunnen komen omtrent de eventuele samenwerking.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Passoã, van ordinair mixje naar chic cocktailmerk?
Sluiten