Carolien Tsao
Carolien Tsao Nieuws 2 jun 2016 / 14:20 uur

NS belooft verbeteringen op meerdere vlakken

Te korte treinen, de wifiverbinding is niet optimaal en er zijn geen genoeg zitplekken: het is een greep uit de klachten die NS binnenkrijgt. Het bedrijf wil er nu alles aan gaan doen om de reizigers tegemoet te komen.

„We willen echt gaan handelen in het belang van de reiziger”, zei NS-topman Roger van Boxtel donderdag bij een hoorzitting in de Tweede Kamer. Hij belooft voor betere service en voorzieningen te zorgen, maar vraagt ook meer begrip van de passagiers. „Mensen weigeren bij problemen een bus te pakken en maken vervolgens selfies in overvolle treinen.”

‘Kan altijd beter’

Tijdens de hoorzitting in Den Haag deze donderdag beantwoordde Van Boxtel kritische Kamervragen. Hij vertelde daarbij dat veel Nederlanders op dit moment al tevreden zijn over NS. „Maar het kan altijd beter”, zei hij. „Zo is de wifi in de trein niet altijd goed, dus gaan we zorgen voor een betere verbinding. Reizigers willen immers ook in de trein zaken kunnen regelen.”

Er wordt volgens de topman drie miljard euro geïnvesteerd in nieuwe treintoestellen. „De eerste sprinters zijn er al aan het eind van dit jaar. De nieuwe generatie intercity’s komt in 2022 binnen. De afgelopen tijd was er een tekort aan treinen, dat zijn we nu heel hard aan het wegwerken.”

Begrip

Ook schone treinen staan bovenaan het prioriteitenlijstje van NS, evenals treinen die op tijd vertrekken. „Klanten willen zekerheid.”

Maar er wordt overigens wel te weinig gekeken naar wat wél goed gaat, aldus Van Boxtel. Hij vraagt daarom wel om wat meer begrip van de reizigers.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
NS belooft verbeteringen op meerdere vlakken
Sluiten