Elena van Doorn
Elena van Doorn Nieuws 28 jun 2016 / 12:20 uur

Biermerk doet realistische fotoshoot met bierbuiken

De bierbuik: sommigen hebben ‘m en anderen weten dat dat-ie er op den duur aan zit te komen. En dat weet het Duitse biermerk Bergedorfer Bier maar al te goed. Het merk besloot het dan ook eens over een andere boeg te gooien.

Dove doet het al. ‘Realistische’ vrouwenlijven gebruiken in hun reclames. „Dat kunnen wij ook”, moet Bergedorfer gedacht hebben. De adverteerders zetten dan ook voor de verandering de ‘bierbuik’ in het zonnetje. Daarom op de nieuwe advertenties geen mannen met sixpack (op hun buik, niet om te drinken), maar een realistischer plaatje: mannen met een ronde opgepompte bierbuik.

‘Zwanger’ van het bier als het ware. De mannen werden op de foto gezet, alsof ze elk moment van hun bierbaby kunnen gaan bevallen. En dat levert prachtig belichte zoete plaatjes op, waar geen zwangere vrouwenbuik tegenop kan. ‘Gebrouwen met liefde’ luidt de slogan, die de mannen in de vorm van hun buik liefdelijk omarmen.

De advertenties worden sinds maandag wereldwijd gedeeld en daarmee lijkt de ‘goudeerlijke’ campagne een groot succes. Lang leve de bierbuik!

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Biermerk doet realistische fotoshoot met bierbuiken
Sluiten