Wacht even, komt de V&D terug?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2Fb349f5a64464fea16aa3e9c0448b6809-1464162153.jpg)
Hebben we net allen afscheid genomen van het oer-Hollandse warenhuis, kan het zomaar zijn dat de V&D gewoon weer terug gaan zien. Maar mogelijk dan wel een andere vorm. De Hilversumse media- en marketingondernemer Richard Otto wil namelijk de merknaam V&D kopen.
De 40-jarige Otto heeft bij de curator van het failliete warenhuis een aanvraag ingediend om de naam Vroom & Dreesmann in bezit te krijgen. Otto lanceerde in 2014 omroepplatform Spreekbuis.nl en ziet nu kansen om het 129 jaar oude merk als licentiehouder in te gaan zetten.
Ondergoed en dekbedden
Otto ziet pop up-stores voor zich. „Kwaliteit voor een goede prijs, zoals V&D bekend stond. Zoals bijvoorbeeld een grote partij ondergoed of dekbedden die daar onder de naam V&D verkocht worden. Een website met dagaanbiedingen is ook een mogelijkheid.”
Hij is echter niet de enige die graag de merknaam wil kopen. „De curator ziet momenteel met een andere partij om de tafel. Levert dat niets op, dan kom ik in beeld. Het gaat om heel veel geld”, legt hij uit. Hij wil niet zeggen om hoeveel het precies gaat. „Ik ga geen miljoenen bieden. Maar voor een paar duizend euro lukt het ook niet.”
Een ding is zeker. Otto wil producten verkopen die V&D eerder ook verkocht. „Als je het anders gaat doen, klopt het niet."