Metro
Metro Nieuws 17 mei 2016 / 18:56 uur

Vodafone lost klacht chic op

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht
Monique Smits (Bussum) bestelt in maart 2016 een Vodafone Thuis-pakket: tv, internet en vaste telefonie. In de Vodafonewinkel hoort ze dat er een kastje in de meterkast en onder de tv komt te staan. Vier weken na de bestelling laat de Vodafonemonteur haar telefonisch weten dat er een draad getrokken moet worden van de meterkast naar de tv.

Reactie Monique
„Dat wist ik niet. Nee, de website heb ik niet geraadpleegd. Ik dacht dat alles draadloos ging. Draden in huis zijn levensgevaarlijk voor mijn moeder die hier vaak is. Dus wilde ik annuleren. Eventueel kan tegen een fikse meerprijs een kabel onder het huis worden gelegd. Dat is geen optie. Afbestellen is onmogelijk: de termijn van veertien dagen is verstreken. Ik moet nu ‘gewoon’ 289 euro (een jaar abonnementskosten) betalen. Graag je hulp.”

Reactie Vodafone
„Mevrouw Smits bleek onaangenaam verrast over de vereiste bekabeling bij aansluiting van de tv. Daarom besloot ze het volledige Vodafone Thuis-pakket te annuleren. Bij wijze van hoge uitzondering crediteren we de afkoopsom (289 euro). We zijn ervan overtuigd helder te communiceren over de bedrading bij het afsluiten van een Vodafone Thuis-pakket.”

Juryrapport
In de kern had Monique beter op moeten letten. Pluim voor Vodafone voor de geboden uitweg.Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Monique Smits.

Spotlights op je klacht?
Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: ton@tonbroek.nl Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Vodafone lost klacht chic op
Sluiten