Metro
Metro Nieuws 23 mei 2016 / 18:35 uur

Piet Klerkx maakt er een zooitje van

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht

Hans Heeren (Purmerend) koopt 3 januari 2015 een bankstel bij Piet Klerkx in Purmerend. Prijs, inclusief stofbehandeling: 2.353 euro. Levering: maart 2015.
Hans: “Al in april vormde zich op een van de zittingen een rare, steeds groter wordende, witte plek. Dat hebben we Piet Klerkx laten weten. Waarna het hoofdkantoor verzocht om foto’s. Resultaat: Piet Klerkx zou iemand langs sturen. Uiteindelijk werden er op 22 juli foto’s gemaakt. Waarna het muisstil bleef. Dus weer gebeld. Piet Klerkx stelde dat de betreffende stof dit soort eigenschappen nu eenmaal vertoont. De bank kon wel opnieuw worden bekleed. Maar op mijn kosten. Graag je hulp!”

Contact met Piet Klerkx

Ik meld me 9 september 2015 bij Piet Klerkx. Na oeverloze correspondentie zegt Piet Klerkx toe de bank gratis opnieuw te stofferen. De gewraakte bank wordt uiteindelijk opgehaald in december 2015(!). Hans krijgt een vervangende bank. Na een flink aantal loze toezeggingen wordt zijn opnieuw gestoffeerde bank op 29 april 2016 (een jaar na de eerste klacht!) thuis bezorgd.

Juryrapport

Piet Klerkx biedt Hans 100 euro compensatie plus bloemen aan. Hans weigert gedecideerd: “Na deze peilloze ellende voel ik er niets voor ‘dank je wel’ tegen Piet Klerkx te zeggen.” Conclusie: érg slechte beurt van Piet Klerkx.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Hans Heeren.

Spotlights op je klacht? Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Piet Klerkx maakt er een zooitje van
Sluiten