Metro
Metro Nieuws 3 mei 2016 / 08:37 uur

Medion biedt met tegenzin coulance

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht
Herman Spaargaren (Geraardsbergen, België) koopt 3 april 2015 vijf Medion-tablets bij Aldi (Brakel, België). Prijs per tablet: 199 euro. Eén van de tablets laadt moeilijk op. Netjes binnen de garantietermijn (12 maanden) stuurt Herman dit weerbarstige tablet ter reparatie naar Medion.
Herman: “Tot mijn verbazing wordt de oorzaak van het defect aangemerkt als gebruikersfout. Reparatiekosten: 140 euro. Of anders 29 euro om mijn kapotte tablet retour te krijgen. Ik kan dus kiezen tussen betalen of vernietigen. Héél graag je hulp.”

Reactie Medion
Medion: “In onze garantievoorwaarden staat duidelijk vermeld dat defecten die door toedoen van de gebruiker zijn ontstaan door onoordeelkundig gebruik, buiten de garantie vallen. Dat laatste is hier het geval. Medion heeft dus correct gehandeld. Wat de hoge reparatiekosten betreft: deze aansluiting is een integraal deel van het mainboard. Dit dient dus in zijn geheel vervangen te worden. Mede omdat deze klant een frequente afnemer van onze producten is, bieden we bij hoge uitzondering coulance aan:de reparatiekosten komen te vervallen. Mocht reparatie niet mogelijk blijken, dan storten we het aankoopbedrag (199 euro) retour.”

Juryrapport
Inmiddels heeft Medion het aankoopbedrag teruggestort. Een Pluimwaardige oplossing.

Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Herman Spaargaren.

Spotlights op je klacht?
Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Medion biedt met tegenzin coulance
Sluiten