Metro
Metro Nieuws 19 apr 2016 / 11:18 uur

Tele2 lost klacht op in recordtijd

Klacht
Renske Taggenbrock (Den Haag) laat weten in de clinch te liggen met Tele2 over een nota van 130 euro. Renske: „Begin januari 2016 sloot ik via studentmobiel.nl een Sim Only-abonnement af bij Tele2. Nadat was gebleken dat ik mijn mobiele nummer niet kon behouden, annuleerde ik dit abonnement tien dagen later. In het Tele2-contract stond dat ik binnen veertien dagen kosteloos kon annuleren. Via een mail bevestigde Tele2 dat alles geregeld was. Toch kreeg ik een maand later een rekening van 130 euro: 120 euro boete (volledige abonnementskosten) en 10 euro aansluitingskosten. Ik heb diverse keren met de Tele2-klantenservice gebeld. Bevestigd werd dat ik tijdig, dus kosteloos, had opgezegd. Toch blijft Tele2 me maar opjagen om de nota van 130 euro te betalen. Anders wordt een deurwaarder ingeschakeld. Het vele bellen met klantenservice heeft tot extra telefoonkosten geleid. En er wordt zelfs gedreigd me op te nemen in een systeem van wanbetalers. Kun jij dit drama omtoveren tot een Pluim?”

Oplossing Tele2
Al een uur nadat ik me heb gemeld bij Tele2 is Renskes klacht opgelost. Tele2 wijt de problemen aan een systeemfout. De nota vervalt. Bovendien vergoedt Tele2 15 euro voor de extra gemaakte telefoonkosten.

Juryrapport
Tele2 repareert de gemaakte fout speersnel én Pluimwaardig!

Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Renske Taggenbrock.

Spotlights op je klacht?
Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected]. Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Tele2 lost klacht op in recordtijd
Sluiten