Metro
Metro Nieuws 19 apr 2016 / 09:04 uur

Noodkreet Nathaly over woonsituatie

In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen (liefst) Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.

Klacht
De hoogzwangere Nathaly van Leeuwen (Rotterdam) meldt zich met de noodkreet ‘levensbedreigende burenoverlast’. Nathaly: „Na zes jaar ongestoord huren bij woningbouwvereniging Havensteder, ondervind ik sinds een jaar veel geluidsoverlast, waaronder scheldkanonnades, van een nieuwe onderbuurvrouw. Ik heb hier – onder meer via WhatsApp – steeds melding van gedaan (inclusief geluidsfragmenten) bij de woonconsulent. De politie is meerdere keren langs geweest. Zonder enige verbetering. Ik ben nu ruim acht maanden zwanger. Mijn 12-jarige zoontje en ik zijn geestelijk en lichamelijk gesloopt. Help me alsjeblieft!”

Reactie Havensteder
Havensteder: „Als verhuurder kunnen we niet zomaar iemand uit huis plaatsen. Daartoe is een dossier nodig dat voor de rechter standhoudt. Dat dossier moet bestaan uit schriftelijke meldingen (e-mail of brief) door de overlastmelder. Wél blijven we het probleem bespreekbaar maken richting de overlastgever en partijen die haar begeleiden, zodat gezamenlijk naar een oplossing kan worden gezocht.”

Juryrapport
Nathaly seint Havensteder al een jaar in over deze overlast. Havensteder had haar direct moeten instrueren hoe ze haar klachten rechtsgeldig in moest dienen. Een kloppend dossier mag nooit belangrijker zijn dan een onhoudbare woonsituatie.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van 35 euro) gaat naar Nathaly van Leeuwen.

Spotlights op je klacht?
Mail je klacht of Pluim naar Ton Broekhuisen: [email protected] Bij selectie krijg je bericht.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Noodkreet Nathaly over woonsituatie
Sluiten