Remco Visser
Remco Visser Nieuws 14 apr 2016 / 12:40 uur

Grapje leidt tot recall; schuldige krijgt beloning

Binnen de meeste bedrijven krijg je als medewerker op zijn minst behoorlijk op je donder als je een fout hebt gemaakt. In het ergste geval raak je zelfs je baan kwijt. Behalve bij een brouwerij in Schotland, zo bleek deze week.

Het bedrijf Brewdog zag zich recent genoodzaakt om ruim 200.000 blikken van hun bier terug te roepen, nadat er op de bodem van de verpakking een behoorlijk expliciete boodschap was geprint. Geïrriteerd dat zijn bedrijf niet ‘punk’ genoeg meer was, liet medewerker Graeme Wallace namelijk ‘Mother Fucker Day’ onder de houdbaarheidsdatum afdrukken. De blikjes werden daarna verscheept naar alle uithoeken van Groot-Brittannië.

Al snel viel de bizarre tekst op de blikjes op bij de drinkers van het bier, die hun vondst via social media deelden. In reactie liet de Schotse brouwerij de gewraakte blikjes gerstenat terughalen. Reden genoeg om de verantwoordelijke voor deze faal direct de laan uit te sturen, zou je zeggen. Maar daar dacht het eigenzinnige bedrijf echter heel anders over, zo weet The Mirror.

Imago

Wallace kreeg namelijk niet de zak, maar de titel ‘Medewerker van de Maand’. Ondanks de enorme terugroepactie vond Brewdog namelijk dat Wallace zeer begaan was met de identiteit van het biermerk en het bovendien best een goede grap was.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Grapje leidt tot recall; schuldige krijgt beloning
Sluiten