JD Sports lost conflict met klant chique op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F01%2Fdda8e00d8ae504b44a3bd4b10b52c8c1-1453121941.jpg)
In Metro’s consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? koppelt Ton Broekhuisen Pluimen aan alsnog opgeloste consumentenklachten.
Klacht
Farida Morowat (Hilversum) koopt zaterdag 21 november 2015 schoenen bij JD Sports in Hilversum. Aankoopbedrag: € 100. Als ze de schoenen thuis past met extra inlegzolen (nodig vanwege rugklachten), blijken ze niet lekker te zitten. Daarom wil Farida de schoenen maandagmorgen 23 november ruilen. Omdat ze geen geschikt ander paar vindt, besluit de verkoopster het aankoopbedrag terug te geven. Er is op dat moment echter geen geld in kas. Als noodoplossing geeft de verkoopster haar een giftcard mee ter waarde van € 100. Op vertoon hiervan krijgt Farida dan ‘s middags haar geld contant retour. Anders dan toegezegd, blijkt dat niet zo te zijn. Reactie Farida: “Dan neem ik mijn schoenen weer mee naar huis.” Waarna de sfeer zo grimmig wordt, dat de verkoopster zelfs met politie dreigt.
Reactie JD Sports
Ik leg contact met JD Sports. JD Sports stelt dat Farida zelf ruzie maakte. “Mevrouw Morowat kan voor de cadeaubon onveranderd een ander paar schoenen uitzoeken. Van geld terug is nooit sprake geweest.” Pas na ‘charmant aandringen’ op een klantvriendelijke oplossing, gaat JD Sports overstag. Bij wijze van hoge uitzondering stort JD Sports het geld (€ 100) via Paypal terug.
Juryrapport
Pluim dat JD Sports uiteindelijk voor deze chique oplossing heeft gekozen. Farida: “Ik ben je erg dankbaar voor al je inspanningen!”
Groene Pluim
De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (cadeaubon vol belevenissen van € 35) gaat naar Farida Morowat.
Spotlights op je klacht?
Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]
Word je klacht of Pluim geselecteerd voor publicatie in Metro dan ontvang je daar bericht van.