Alrik de Jong
Alrik de Jong Nieuws 5 okt 2015
Leestijd: 1 minuut

Nieuw-Zeelands toerismebureau blundert met campagne

Een filmpje dat de reismogelijkheden in Nieuw-Zeeland moet promoten, bevat een enorme blunder. In de video rijdt een camper door de prachtige natuur van het land, maar aan de verkeerde kant van de weg.

De betreffende campagne van het Nieuw-Zeelandse Bureau voor Toerisme is uit handen gegeven aan een Amerikaanse productiebedrijf. De video is inmiddels van YouTube gehaald, maar deze was toen al een half miljoen keer bekeken. Pas nadat er mensen massaal hadden gereageerd op de video, kwam het Bureau voor Toerisme erachter dat er iets niet klopte.

Lees ook: Wéér gênante taalfout in promotieposter Brussel

„Het filmpje is wel in Nieuw-Zeeland opgenomen, maar de Amerikaanse producer heeft waarschijnlijk geen rekening gehouden met het feit dat we hier links rijden", aldus Deborah Gray van Tourism NZ.

Toevallig werd er ook op de Nieuw-Zeelandse website van autoverhuurbedrijf Hertz een fout op de site ontdekt. Op de homepage stond een foto waarop een auto wel links reed, maar met het stuur aan de verkeerde kant.

Hoe dan ook, beide bedrijven hebben over aandacht niet te klagen.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
Nieuw-Zeelands toerismebureau blundert met campagne
Sluiten