Metro
Metro Nieuws 18 sep 2015 / 09:24 uur

Pluim voor hoge servicegraad Foka Superstore

In Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Om dat eventuele misverstand meteen weg te nemen: deze rubriek is níet bedoeld om bedrijven, die een klacht niet naar behoren hebben opgelost, aan de schandpaal te nagelen. De missie is juist om die bedrijven een herkansing te geven. In een ideaal scenario leidt dat tot structureel betere service. Gelukkig zijn er ook bedrijven die geen duwtje in de rug nodig hebben om klantvriendelijk te zijn. Díe bedrijven belonen we met een welverdiende spontane Pluim. Met deze keer Foka Superstore (Rotterdam) in een glansrol.

Spontane Pluim

Pluimgever Miriam van der Velde (Rotterdam) licht graag toe waarom ze zo onder de indruk is van de service van Foka.

„Op 17 augustus kochten we bij Foka in Rotterdam een nieuwe Philips televisie. Type: 40PFK6550/12, prijs: 799 euro. Tot onze niet geringe verbazing begon onze nieuwe televisie al na twee weken kuren te vertonen. Ik heb dat gemeld bij Foka. Foka vermoedde dat de afstandsbediening de boosdoener was. En verwees ons naar Philips Support voor een nieuwe afstandsbediening. Helaas loste dat niets op. Sterker nog: de televisie ging steeds vaker haperen. Op een gegeven moment kregen we hem nauwelijks nog aan, of was er wel geluid, maar geen beeld. Ook startte de tv steeds opnieuw op. Philips stelde dat de televisie inmiddels (na tweeënhalve week!) te oud was om nog te vervangen. ‘Dus’ bood Philips ons een reparatie aan. Daar waren we niet blij mee. Philips hield echter vast aan dit reparatieaanbod.”

Ontevreden licht Miriam Foka in over deze door Philips geboden ‘oplossing’. Miriam: „Al een dag later belde Foka me terug. Foka had een nieuwe, identieke televisie voor me besteld. Inmiddels staat deze bij ons thuis. Vandaar mijn spontane Pluim voor deze prima service van Foka.”

Reactie Foka

„Allereerst willen we Miriam danken voor deze spontane Pluim! Vervelend dat Philips dit op deze manier probeerde op te lossen. Maar uiteindelijk is ze klant van Foka Superstore. Miriam mag daarom gewoon een goed werkend product en goede service verwachten. We wensen haar veel kijkplezier!”

Juryrapport

Als alle bedrijven dit serviceniveau zouden evenaren, wordt het Van Klacht Naar Pluim?-breekijzer snel roestig. Ofwel: fraai opgelost, Foka!

Spotlights op jouw klacht of pluim?

Ook spotlights op je klacht? Of wil je een Spontane Pluim uitdelen? Mail naar:[email protected]

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de flexibele cadeaubon ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Miriam van der Velde (Rotterdam).

Lees ook: Van Klacht naar Pluim over KPN

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Pluim voor hoge servicegraad Foka Superstore
Sluiten