Metro
Metro Nieuws 10 jul 2015 / 06:50 uur

Nicoline kan weer slapen na Puzzel4U-nachtmerrie

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Nicoline Segaar (Benthuizen) laat ons weten deze rubriek als laatste strohalm te zien. Nicoline: “Ik kreeg een jaarabonnement op Puzzel4U maar niet opgezegd. Sterker nog: ik heb uiteindelijk 17 in plaats van 12 maanden betaald. Er valt totaal niet te communiceren met Puzzel4U. Help me alsjeblieft!”

Nicoline stuurt ons alle betalingsbewijzen. Plus een chronologisch overzicht van de gebeurtenissen. Begin december 2013 belt Puzzel4U haar met het aanbod om een gratis exemplaar van het puzzelblad toegestuurd te krijgen. Bijdrage verzendkosten: € 4,95. Nicoline: “Ik ging hiermee akkoord. Maar hoorde niets meer. Pas op 6 februari 2014 plofte het puzzelblad op mijn deurmat. En werd er € 4,95 van mijn rekening gehaald. Ik wilde geen vervolgexemplaren. Maar was 2 dagen ‘te laat’ met opzeggen. Telefonisch was Puzzel4U niet te bereiken. Dus stuurde ik een e-mail. Na 2 dagen ontving ik een reactie: per 31 januari 2015 zou mijn abonnement worden beëindigd. Wat ik ook probeerde: ik zat aan dat jaarabonnement vast. Pas na heel veel gedoe (tot aan incassobureaus toe) heb ik Puzzel4U van me af kunnen schudden. Ik wil nu het te veel betaalde geld terug. Dan kan ik deze nachtmerrie eindelijk afsluiten!”

Contact met Puzzel4U

We melden deze klacht op 15 juni bij Puzzel4U. Puzzel4U concludeert dat Nicoline in totaal € 70,05 te veel heeft betaald. En zegt toe dit bedrag terug te storten. Na wat aandringen, wordt genoemd bedrag op 26 juni daadwerkelijk bijgeschreven. Tot grote opluchting van Nicoline: “Ik heb eindelijk weer rust in mijn hoofd.”

Reactie Puzzel4U

“In onze welkomstbrief staat duidelijk dat een klant die geen vervolgexemplaar wil, dit binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief moet melden: schriftelijk, telefonisch of via e-mail. De uiterste reactiedatum staat vermeld in deze brief. Natuurlijk is het spijtig als de reactie te laat komt. Maar 14 dagen volstaan ruimschoots om te reageren.”

Juryrapport

Zonder het te willen, zat Nicoline vast aan een jaarabonnement op Puzzel4U. Een jaarcontract dat ook nog eens 17 maanden duurde. Na onze interventie ging Puzzel4U weliswaar snel en constructief met deze klacht aan de slag. Maar omdat ons verzoek om Nicoline te compenseren voor deze nachtmerrie niet werd gehonoreerd, blijft een Pluim achterwege.

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Mail je klacht of Pluim naar: [email protected]

………………………………………………………………………………..

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Nicoline Segaar (Benthuizen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Nicoline kan weer slapen na Puzzel4U-nachtmerrie
Sluiten