Metro
Metro Nieuws 8 mei 2015 / 08:43 uur

Van Klacht Naar Pluim? Essent vergoedt overstapboete

In de consumentenrubriek Van Klacht Naar Pluim? beloont Ton Broekhuisen namens Metro bedrijven en / of instellingen, die een klacht hebben opgelost, (liefst) met een Pluim.

Case

Chris Zoutendijk (Zutphen) richt zich tot ons met de volgende noodkreet: “Op 14 januari 2014 ben ik overgestapt van energieleverancier energiedirect.nl naar Essent. Dit vanwege een actie bij MediaMarkt Deventer: Essent bood lagere energieprijzen aan. De eventuele overstapboete zou Essent vergoeden. Bovendien ontving ik 175 euro aan cadeaubonnen.”

De switch van energiedirect.nl naar Essent komt Chris inderdaad op een boete te staan. In totaal 250 euro: voor gas en elektriciteit (2 x 125 euro).

Chris: “Ik heb Essent nu een jaar de tijd gegeven om de boete te vergoeden, maar tot op heden heeft Essent dat nog niet gedaan. Essent stelt dat ik de boete binnen drie maanden had moeten declareren. Daar was me niets van bekend. Onder meer door ziekte van mijn vrouw heb ik die declaratie op 18 mei 2014 ingediend. Mijn bezwaarschrift tegen de beslissing van Essent is afgewezen. Het zou fijn zijn als jij je breekijzer wilt gebruiken om Essent te bewegen alsnog het boetebedrag aan mij over te maken!”

Contact met Essent

Het contact met Essent verloopt van meet af aan constructief. Essent zegt toe opnieuw in deze case te duiken. En houdt woord. Resultaat: Chris krijgt het boetebedrag alsnog op zijn rekening gestort.

Juryrapport

Jammer dat er zo lang ruis op de lijn zat. Belofte maakt immers schuld. Maar… mooi dat Essent de hand in eigen boezem durft te steken. Dat is een Pluim waard! Goed om te vermelden: Essent ziet de inmenging van Van Klacht Naar Pluim? niet als bedreiging. Maar juist als herkansing om een klacht alsnog aan een juiste oplossing te helpen. Zo is het precies!

Reactie Essent

“Dank dat deze rubriek ons de mogelijkheid biedt om zaken recht te zetten. We hebben over deze klacht veelvuldig contact gehad met de heer Zoutendijk, waarbij we in eerste instantie onze algemene voorwaarden hebben gevolgd. Op verzoek van Van Klacht Naar Pluim? hebben we deze hele contactgeschiedenis nog eens goed doorgenomen. Conclusie: we hebben de algemene voorwaarden te rigide gehanteerd. Het bedrag van 250 euro is inmiddels bijgeschreven op de rekening van de heer Zoutendijk.”

Spotlights op jouw klacht of Pluim?

Ook spotlights op je klacht? Of wil je een spontane Pluim uitdelen voor ondervonden klantvriendelijkheid? Mail naar: [email protected]

Spelregels

De consument in kwestie moet eerst zelf zijn of haar best gedaan hebben om een klacht opgelost te krijgen. Een klacht moet reëel zijn. Bij publicatie worden consumenten met naam en woonplaats vermeld. Ook de bedrijven in kwestie worden immers bij naam genoemd. Spontane Pluimen voor bedrijven zijn van harte welkom, mits niet afkomstig van de PR-afdeling van dat bedrijf. Gezien de klachtenstroom is het niet mogelijk om elke klacht in behandeling te nemen. Bij selectie van je klacht krijg je daar binnen een week bericht van.

Groene Pluim

De door Pluimen beschikbaar gestelde Groene Pluim (de cadeaubon vol belevenissen ter waarde van 35 euro) van deze week gaat naar Chris Zoutendijk (Zutphen).

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief! 🌐

Wil jij iedere donderdag om 16.00 uur de parels uit het Metroweb, winacties en meer fun ontvangen? 🤹‍♀️

Reageer op artikel:
Van Klacht Naar Pluim? Essent vergoedt overstapboete
Sluiten