Metro en ANP
Metro en ANP Nieuws 16 feb 2015 / 10:27 uur

‘Verbod op reclame voor kinderen werkt goed’

”Mosterd na de maaltijd.” Zo noemt de branchevereniging voor de levensmiddelenindustrie (FNLI) de oproep tot een verbod op kindermarketing. Deze oproep werd zondagavond gedaan door een groot aantal wetenschappers en organisaties, waaronder de Consumentenbond en de Hartstichting in het tv-programma De Monitor van de KRO-NCRV.

Ze willen dat de voedselindustrie stopt met het aanprijzen van ongezonde producten aan kinderen onder de dertien jaar. Maar volgens FNLI bestaat er sinds 1 januari van dit jaar al een verbod op reclame gericht op kinderen tot dertien jaar oud.

Het mag wel als producten minder dan een vastgesteld maximum aan calorieën, verzadigd vet, zout en suikers bevatten. Dit verbod is er gekomen op initiatief van het bedrijfsleven.

Volgens de FNLI wijst onderzoek uit dat fabrikanten reclameregels zeer goed naleven.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
‘Verbod op reclame voor kinderen werkt goed’
Sluiten