Marieke van der Voort
Marieke van der Voort Nieuws 21 jan 2015 / 07:41 uur

Creatief en gedreven populairst op LinkedIn

Creatief, gedreven en gespecialiseerd zijn in Nederland de meest gebruikte modewoorden op LinkedIn. Daarna volgen verantwoordelijk, expert, gepassioneerd en gemotiveerd.

Als je wilt opvallen bij recruiters en hr-professionals kun je deze woorden dus maar beter vermijden, aldus het zakelijke netwerk.

Onderscheiden

Je kunt je echter wel onderscheiden door voor context te zorgen, stelt e-recruiter Britt van Capelleveen.

„Houd het niet bij ‘lege’ woorden, maar laat zien wat je kunt en wat de resultaten daarvan zijn. Daarmee onderscheid jij je van de massa", aldus Van Capelleveen.

„Ben jij bijvoorbeeld het creatieve brein achter een bepaald project? Noem dat project dan op je profiel en geef aan wat jouw bijdrage is geweest."

De top 10 modewoorden ziet er als volgt uit:

  1. Creatief (vorig jaar 4)
  2. Gedreven (vorig jaar 7)
  3. Gespecialiseerd (nieuw in top 10)
  4. Verantwoordelijk (vorig jaar 1)
  5. Expert (vorig jaar 3)
  6. Gepassioneerd (nieuw in top 10)
  7. Gemotiveerd (nieuw in top 10)
  8. Strategisch (vorig jaar 2)
  9. Enthousiast (nieuw in top 10)
  10. Analytisch (vorig jaar 10)

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Creatief en gedreven populairst op LinkedIn
Sluiten