Boodschappen doen wordt ‘funky’ in disco-supermarkt
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F01%2F72828a0f77dcd0e7bc31d33a5ff9e57f-1421323446.jpg)
“Ik vind boodschappen doen gewoon fuckin’ saai.” De woorden van Joost Aartsen laten niets aan duidelijkheid te wensen over als hij het heeft over zijn dagelijkse gang naar de grootgrutter. Om de boel in supermarkten wat op te fleuren organiseert hij met drie andere Amsterdammers een heuse boodschappendisco. “Boodschappen doen wordt leuker dan ooit.”
Aanleiding voor het opzienbarende evenement, waar nog geen locatie voor is gevonden, is een tweet van Valerio Zeno. Hij maakte een foto van een briefje dat op het prikbord van de Albert Heijn was gehangen. “Veel mensen die ik spreek zijn geïnteresseerd in DISCO-winkelen. Zouden jullie dat misschien één uur in de week kunnen doen?
De Facebook-pagina die daarop door de vier jonge Amsterdamse ondernemers werd opgezet won razendsnel aan populariteit. Binnen enkele uren stond de teller al op meer dan 2500 likes. Het wordt disco fever bij de kruidenier, aldus Aartsen. “Verwacht: discoballen, dj-booth en de boogie. It’s time to get funky.”