Wéér gênante taalfout in promotieposter Brussel

29 september 2015 om 10:20 door Alrik de Jong
Wéér gênante taalfout in promotieposter Brussel

Brussel is de laatste tijd druk bezig om op verschillende vlakken campagne te voeren, maar slaagt er niet in dat te doen met foutloze teksten. En dat terwijl het stadsbestuur op dit moment ook bezig is de Belgische stad neer te zetten als meertalige metropool.

De meest recente taalfout is te zien op de verspreide posters die winkelend publiek enthousiast moeten maken. 'Het hart van Brussel klopt alleen vour jou', is de slogan. 

 

Lees ook: Donald Trump zet SS-soldaten in campagneposter
Lees ook: Geverfd wegdek in Den Haag is 'nad'

„We hebben het hier over de grootste stad van het Brussels gewest, die bovendien de tweetalige hoofdstad is van ons meertalig land", aldus Vlaams Parlementslid en Brusselaar Joris Poschet (CD&V) tegen VRT Nieuws. "Het is respectloos richting iedereen die Nederlands spreekt en bovendien is het bijzonder onprofessioneel. Hebben ze geen spellingscontrole op hun computer?"

Blink op weg

Ook vorige maand kwam er een campagne in het nieuws door een taalfout. Op een poster die het autoluwe centrum van Brussel moet promoten, staat 'Een blink op morgen'. Blink moet in dit geval 'blik' zijn.

 

 

Wil je op de hoogte blijven van de belangrijkste en leukste nieuwtjes?
Like ons dan even op Facebook. Dat is zo gepiept!