Ingelise de Vries
Ingelise de Vries Eten & drinken 29 aug 2018
Leestijd: 3 minuten

Nieuwe spot The Avocado Show vooral voor de locals

Het is ruim anderhalf jaar geleden dat er fans op de stoep sliepen in De Pijp. Daar openden Ron Simpson en Julien Zaal The Avocado Show. Vanaf dag één is het een enorm succes. Met de tweede vestiging in Amsterdam Zuid gaan ze niet voor een hype. ,,Dat is vooral een goede spot voor de locals, geen toeristentrekpleister.”

Alleen maar avocado’s

Een restaurant waar de lat opnieuw is gelegd, antwoordt Simpson als je hem vraagt wat The Avocado Show nou eigenlijk is. ,,Dat het lekker is, is even vanzelfsprekend als dat het mooi is. En alles op basis van avocado, een monorestaurantconcept. De laatste vijf jaar is dat een trend, je focust je op één ding. Denk aan kip, kreeft, de hamburger of salades. Wij hebben dat gedaan met avocado. Dat werkt in de breedte, hamburgers blijven natuurlijk hamburgers. Met avocado kunnen we echt alles, hartig en zoet, warm of koud en poke bowls tot salades of ei.”

In de Amsterdamse Pijp is het restaurant concept een enorm succes, niet vreemd met de miljoenen avocado-fans wereldwijd. ,,Het is alles wat je als avocadofan in je dagelijks leven wil. Het is de hemel, een walhalla en Disneyland voor de avocadofan, met alles erop en eraan.” Het nieuwe Boutique-concept van The Avocado Show in Zuid moet juist wat meer alledaags zijn.

Niet altijd tijd

,,Het is te gek dat The Avocado Show populair is, maar niet iedereen heeft tijd om uitgebreid te lunchen. Als we naar onszelf kijken, zien we dat we altijd op zoek zijn naar lekkere afhaalmaaltijden, of we bestellen wat. Wij wilden ook een stukje magie en beleving meegeven in dit afhaalconcept, zodat je thuis ook kunt genieten alsof je in ons restaurant zit. Dezelfde mooie, kleurrijke en lekkere maaltijden maar dan veel toegankelijker. Als onderdeel van je dagelijks leven.” Handig als je even snel wat wil eten. ,,Het is een ‘Pretty Healthy Food’-concept die aan al je behoeften voldoet. Je loopt naar binnen, recht tegen de counter aan. De keuken is niet verstopt en je eten wordt gemaakt waar je bijstaat. Je kunt het ter plekke opeten, meenemen en binnenkort ook bestellen.”

Plek voor de buurt

Rij-vrij is dan ook waar de twee ondernemers mee adverteren. ,,We wilden iets dat makkelijker is. Ook voor de buurt, iets waar je lekker makkelijk gaat eten. We hebben ervoor gekozen om het nieuwe concept wat langzamer te laten laden en organischer te bouwen. We zijn een paar weken open om de buurt te laten wennen en te proberen. Dan pas gaan we aan de rest van Amsterdam vertellen hoe lekker het is. Dit is echt veel meer voor de buurt. Geen megatoeristentrekpleister, maar iets voor de buurt.”

Avocado’s buiten Nederland

Avocado-fans die niet in Amsterdam wonen en er ook liever niet komen, niet getreurd. Er wordt ook gewerkt aan een franchiseconcept. ,,Zodra we populair werden, begonnen de eerste franchise-aanvragen al binnen te komen. Van over de hele wereld. We dachten dat een paar mensen een grap maakten. Maar dat ging van tien naar tachtig naar een paar honderd. The Avocado Show is gebouwd als uniek restaurant, dus we moesten echt kijken naar een formule als we wilden gaan franchisen. Daar hebben we een jaar aan gewerkt en is de Boutique uitgekomen. We beginnen dit jaar nog met de volgende vestiging in Brussel. We zijn ook binnen Nederland aan het kijken, bijvoorbeeld naar Rotterdam. We weten nog niet zo goed wat eerst onze prioriteit krijgt, Nederland of Europa.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.