Rosan de Vos
Rosan de Vos Eten & drinken 30 apr 2018
Leestijd: 1 minuut

Binnenkort alleen nog maar eten bestellen?

Daar lig je dan. Languit op de bank en totaal géén zin om te koken. Bij de gedachte dat je nog naar de supermarkt moet gaan om eten te kopen en dit vervolgens moet klaarmaken, kun je enkel diep zuchten. Toch maar een pizza bestellen?

Grote bezorgdiensten als Deliveroo weten heel goed hoe mensen denken en spelen hier maar al te graag op in. Consumenten hebben hun hart verloren aan bezorgdiensten. Eten bestellen is binnenkort meer regel dan uitzondering. De Rabobank heeft onderzoek gedaan naar bezorgdiensten, en ziet vier trends die ondersteunen dat bezorgdiensten alleen nog maar gaan groeien – zolang ze daar slim op inspelen.

Vier trends

1. We willen het nu! 
Consumenten willen eten en ze willen het nu. De bezorgdiensten weten precies wanneer restaurants het druk hebben en als ze daar slim op inspelen door meerdere adressen te combineren, kunnen ze een preciezere bezorgtijd aangeven.

2. Gepersonaliseerde apps
Er komt meer keuze en de apps zijn gepersonaliseerd en vaste menu’s spelen een kleinere rol. Zo zou een app bijvoorbeeld een eiwitrijke maaltijd kunnen aanbevelen na een middagje sporten.

3. Online presenteren
Restaurants hoeven zich niet meer op een ‘druk punt’ te vestigen. Als je je online goed presenteert, kun je als chef-kok meteen beginnen.

4. Klantendata
Het vierde verschijnsel dat zich voordoet, is dat de tevredenheid omhoog zal gaan als restaurants en de bezorgplatforms hun klantendata op orde hebben.

De nieuwe standaard?

De bank kan niet voorspellen of thuisbezorgen echt de nieuwe standaard wordt, maar gezien de laatste trends, zullen restaurateurs nu al strategische keuzes moeten maken om hier optimaal van te kunnen profiteren.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het beste van Metro in je inbox 🌐

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang tot drie keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.