Amber Benig
Amber Benig Eten & drinken 19 apr 2017

7 x Snelle, gezonde eettips

Ben jij nu al bezig met hoe je al die koningsdagbiertjes eraf krijgt? Deze zeven tips helpen jou de rest van de week een stuk gezonder door te komen.

1. Maak je eigen bacon
Maar dan van groenten. Het smaakt natuurlijk totaal niet hetzelfde, maar dit neemt niet weg dat het heerlijk is. Haal je dungesneden groenten door een kruidenmix, bak ze in de oven et voilà!

2. Kip en zalm
De variatiemogelijkheden zijn eindeloos én heel gezond! Doe het bijvoorbeeld op een toastje, in een salade of eet het lekker uit het vuistje.

3. Verdiep je in streek- en seizoensproducten
Eet jij altijd hetzelfde? Verdiep je dan eens in streek- en seizoensproducten. Zo leer je andere producten kennen én de verkopers zijn vaak enthousiast over hun product. Zij kunnen je dus ook helpen met de lekkerste recepten.

4. Maak je eigen dressing
Dit is een stuk gezonder dan de sausjes uit een pot én het geeft je maaltijd veel meer smaak.

5. Drink ‘verantwoord’
Het is natuurlijk verleidelijk om met de groep mee te gaan en je stiekem helemaal vol te tanken. Alcohol is een enorme dikmaker, dus wissel je drankjes af met een water of probeer een low-calorie cocktail.

6. Volkoren
Vervang je ‘normale’ pasta door een volkoren spaghetti. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar boekweit of bruine rijst. Deze producten zijn gezonder en zorgen ervoor dat je langer en sneller vol zit.

7. Fruitwater
Waarschijnlijk heb je het al honderd keer gehoord, maar drink voldoende water! Mocht je dit nu echt té saai vinden of moeilijk wegkrijgen, stop dan een aantal vruchtjes in je drankje. Hierdoor blijft het laag in calorieën, maar smaakt het toch nét iets beter.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Wekelijks het beste van Metro in je mailbox

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang twee keer per week een selectie van onze mooiste verhalen.

Reageer op artikel:
7 x Snelle, gezonde eettips
Sluiten