Evie Westland
Evie Westland Eten & drinken 11 jun 2016 / 09:00 uur

‘Echt bloed’ in maandverbandreclame

Maandverbandreclames zijn een bron van ergernis en frustratie voor vele vrouwen. De blije en springerige dames die in deze reclames vaak voorkomen zijn dan ook niet echt een afspiegeling van de werkelijkheid.

Zo schreven we eerder al over de Amerikaanse journaliste Risa Pappas, die ervoor pleitte dat het taboe rondom ongesteldheid doorbroken moet worden. Ook de maandverbandreclames kunnen niet op haar goedkeuring rekenen. Ze hekelt het feit dat er in reclames altijd blauw water wordt gebruikt, om aan te geven hoeveel bloed het product kan opnemen. ,,Ik word bijna dertig jaar oud, en er is nog nooit blauw water uit me gekomen’’, schreef ze.

No blood should hold us back

Maandverbandmerk Bodyform heeft zich deze kritiek nu dan eindelijk aangetrokken. Bodyform is de Engelse variant van Libresse. Onder de slogan ‘No blood should hold us’ back is het merk een campagne begonnen om meer informatie over ongesteldheid te geven, en daarnaast een realistischer beeld van deze maandelijkse sores te geven.

Hieronder zie je de reclame die Bodyform de ether in heeft geslingerd. Wat vind jij: is het goed dat dit merk hier aandacht aan geeft of is dit voor jou niet zo nodig?

https://www.youtube.com/watch?v=8Q1GVOYIcKc

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
‘Echt bloed’ in maandverbandreclame
Sluiten